Numai 6% dintre candidații ale căror lucrări au fost evaluate digitalizat, într-un proiect-pilot derulat anul acesta în Dâmbovița, au putut rezolva corect un exercițiu care viza scrierea corectă.
Anunțul a fost făcut de ministrul Sorin Cîmpeanu, care a prezentat datele rezultatelor la Evaluarea Națională și concluziile proiectului-pilot derulat în județul Dîmbovița.
Exercițiul care le-a făcut probleme elevilor din județul Dâmbovița, ale căror lucrări au fost evaluare digitalizat, a fost subiectul I B de la proba la Limba română.
„Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut scrie perfect românește. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a ști ce avem de făcut. Mai exact verbele „a vrea”, „a fi” sau substantivul „stradă”, adjectivul „mândru” sau acordul pronumelui cu substantivul. 14% nu știu să scrie corect niciunul din cuvintele date la forma cerută”, a precizat ministrul.
Rezultatele la Evaluarea Națională 2022 au fost publicate astăzi. Peste 82% dintre elevi au obținut medii peste 5. Numărul mediilor peste 5 este cel mai mare din ultimii 10 ani, a prezicat ministrul Educației.
De asemenea, 221 de elevi au reușit să obțină media 10 la examenele de anul acesta.