Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum vrea Germania să sprijine Volkswagen. Producătorul auto ar putea concedia zeci de mii de oameni

Guvernul federal de la Berlin ia în calcul măsuri prin care să sprijine compania Volkswagen, în contextul în care cel mai mare producător german de autoturisme ar putea recurge la scăderea locurilor de muncă. Anunțul a fost făcut de vicecancelarul Robert Habeck, care urmează să efectueze vineri o vizită la o uzină a Volkswagen, relatează agenția Reuters.

Compania Volkswagen a anunțat că este nevoită să reducă drastic costurile, pe fondul productivității scăzute și a concurenței acerbe.

„VW este de o importanță majoră pentru Germania”, a declarat vicecancelarul Robert Habeck, potrivit sursei citate.

Habeck, care este și ministru al Economiei, urmează să viziteze vineri o uzină a Volkswagen din orașul Emden.

Ministerul german al Economiei analizează cum să abordeze problema vânzărilor slabe de vehicule electrice, au precizat surse din interiorul Guvernul german.

Asociația producătorilor auto VDA, sindicatul IG Metall, producătorii și furnizorii vor participa luni la o reuniune a producătorilor germani de automobile, a anunțat Ministerul german al Economiei.

Robert Habeck a refuzat să comenteze informațiile făcute publice de „Manager Magazin” potrivit cărora VW ar urma să renunțe la 30.000 de locuri de muncă, ceea ce reprezintă aproape 10% din numărul angajaților grupului Volkswagen.

Reacția VW despre posibilele disponibilizări: O prostie

Cifra vehiculată în legătură cu posibilele reduceri de locuri de muncă la Volkswagen în Germania, „nu are niciun fel de bază și este pur și simplu o prostie”, a declarat un purtător de cuvânt al consiliului de întreprindere al producătorului auto.

Conducerea companiei germane și sindicatele vor începe săptămâna viitoare negocierile privind înlocuirea acordurilor salariale de lungă durată pe care Volkswagen le-a anulat luna aceasta, pe fondul amenințărilor de a închide, în premieră, uzinele din Germania.

Înmatriculările de mașini în UE, cel mai mai scăzut nivel din ultimii trei ani. Germania e printre cele mai afectate piețe

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut în ritm anual cu 18,3% în august și au ajuns la cel mai redus nivel din ultimii trei ani. Acestea sunt afectate de scăderile înregistrate pe marile pieţe din Germania, Franţa şi Italia, a anunţat joi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), potrivit Agerpres.

Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 15 mari constructori auto din Europa, a informat că 643.637 autoturisme au fost înmatriculate în august 2024 în Uniunea Europeană, comparativ cu 787.812 autoturisme în august 2023.

De asemenea, vânzările de vehicule complet electrice (BEV) au scăzut cu 43,9% în august, a patra lună de declin consecutiv, pe fondul scăderilor din Germania (68,8%) şi Franţa (33,1%), a informat ACEA. Şi vânzările de vehicule plug-in au scăzut luna trecută cu 22,3% în timp ce au crescut vânzările de maşini electrice hibride cu 6,6%, ajungând la o cotă de piaţă de 31,3%.

În august au scăzut şi înmatriculările de autoturisme noi la principalii producători auto din Europa: Volkswagen (minus 14,8%), Stellantis (minus 29,5%) şi Renault (minus 13,9%). Vânzările producătorului de vehicule electrice Tesla au înregistrat un declin de 43,2%, iar cele ale grupului chinez SAIC Motor de 27,5%.

În interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au scăzut în august cu 11,9% în ritm anual, până la 32.041 unităţi, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 15,6%, până la 32.227 de unităţi.

În România au fost înmatriculate luna trecută 9.972 de autoturisme, cu 22,6% mai puţine decât în august 2023.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE