De multe ori, înainte să plecăm într-o vacanță, căutăm ce putem vizita sau unde putem gusta cele mai bune mâncăruri locale. Fie că salvăm locațiile pe diferite platforme, în notițe sau chiar într-un document, planificarea unui vacanțe poate fi copleșitoare. Google Maps ne vine în ajutor pentru a fi siguri că avem parte de o experiență de vis.
Google Maps ofertă utilizatorilor posibilitatea de a realiza o hartă personalizată în care pot adăuga puncte de destinație, pe care le pot denumi cum vor, le pot schimba culoarea sau pot adăuga diferite pictograme pentru a diferenția locațiile între ele.
Cum pot crea o nouă hartă?
Pentru a începe să vă planificați călătoria cu Google Maps, trebuie să accesați My Maps. În tabloul de bord My Maps, faceți clic pe butonul "Create a New Map" (Creează o hartă nouă).
Se va deschide interfața Hărți, iar aici veți avea o mulțime de opțiuni. Începeți prin a da un nume hărții și o descriere.
Adăugați și personalizați locațiile
În Google Maps, locațiile dvs. sunt "pins" (ace). Pentru a începe să adăugați ace, utilizați bara de căutare pentru a căuta locul de interes. Maps va mări locul pe care îl căutați și veți avea opțiunea "Add to Map" (Adăugare pe hartă). Faceți clic sau atingeți acest buton, iar punctul de interes va fi adăugat la stratul de hartă.
Pentru a organiza mai bine destinațiile care vă interesează, puteți schimba culoarea și pictograma pentru fiecare punct de interes. Veți vedea o pictogramă cu o cutie de vopsea atunci când treceți deasupra locației. Apăsați pe ea pentru a deschide opțiunile de personalizare. Google Maps vă oferă o gamă largă de pictograme din care puteți alege, inclusiv cele pentru monumente, muzee, grădini și multe altele.
Aceste pictograme vă permit să vedeți mai ușor care este fiecare destinație dintr-o privire. Iar acest lucru vă poate ajuta să faceți și următorul pas mai ușor.
Puteți adăuga până la 2.000 de ace separate la fiecare hartă pe care o creați în My Maps.
Împărțiți-vă călătoria în categorii
Împărțirea călătoriei în categorii vă va ajuta să țineți evidența a tot ceea ce doriți să faceți. Pentru a organiza lucrurile pe zile, pot face clic pe "Add layer" (Adaugă strat). Fiecare strat va fi o nouă "categorie".
După ce faceți clic pe "Add layer" (Adaugă strat), veți avea opțiunea de a-i da un nume. Ștergeți "Layer fără titlu" și adăugați propriul nume. Odată ce am configurat acest lucru, puteți începe organizarea punctelor de interes pentru fiecare zi.
Există o limită a numărului de categorii pe care le puteți adăuga: 10. Dacă planificați o călătorie mare și complexă, este posibil să trebuiască să vă planificați cu atenție straturile sau categoriile.
Planificarea itinerariul
După ce ați creat toate categoriile, este timpul să începeți să vă planificați itinerariul. Puteți muta cu ușurință punctele de interes în diferite categorii pentru a planifica lucrurile. Trebuie doar să faceți clic și să trageți acul acolo unde doriți să ajungă.
Acest lucru vă poate ajuta să vedeți ce puncte de interes sunt apropiate unele de altele, pentru a facilita crearea itinerariului.
Dacă călătoriți cu prietenii sau familia, puteți să împărtășiți harta și itinerariul și chiar o puteți accesa de pe telefon, pentru a o avea tot timpul la îndemână.