Anul acesta de Black Friday, românii au cheltuit sume-record ! La miezul zilei, cel mai mare procesator de plăți anunța că a gestionat tranzacții în valoare de 400 de milioane de lei, cu 50 de milioane mai mult decât anul trecut, la aceeași oră. De altfel, cercetările de piață au arătat că potențialii cumpărători și-au pregătit bugete mai mari decât anul trecut.
Femeie: „Am cumpărat un parfum și o pereche de cizme. Nu, nu m-am trezit devreme pentru asta, că nu am ajuns chiar în punctul ăla, mi se pare o nebunie prea mare”
Pentru marii comercianți, „nebunia” s-a tradus în vânzări-record, încă de la primele ore. La doar o jumătate de oră de la începutul campaniei, cel mai mare retailer online depășise deja un sfert din ținta de vânzări pentru Black Friday.
Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni retailer on-line: „Ne-am propus un target de aproximativ 800 de milioane de lei anul acesta, în creștere față de anul trecut. Observăm comenzi plasate în valoare totală de aproape 230 de milioane de lei.
Dintre comenzile plasate, 73% au fost plătite cu cardul. Deja înregistrăm un număr de peste 178.000 de clienți”.
La orele prânzului, conform celui mai mare procesator de plăți din România, suma tranzacțiilor gestionate depășea 400 de milioane de lei, cu aproximativ 48 de milioane de lei în plus față de același moment al anului trecut.
Andre Rotaru, jurnalist Euronews România: „Ne uităm la coșul mediu de cumpărături pe care românii l-au avut astăzi. Cu banii jos, valoarea acestuia a fost de aproximativ 655 de lei, de aproape cinci ori mai mult decât într-o zi obișnuită.”
Care a fost cea mai mare achiziție făcută de Black Friday în România
Elena Gheorghe, account manager procesator de plăți:„Pentru Black Friday, noi ne pregătim șase luni și facem teste împreună cu comercianții noștri, cu partenerii bancari, teste de performanță, scenarii de back-up. Înainte să intrăm în acest interviu colegii mi-au comunicat că deja avem cea mai mare tranzacție: 75.000 de lei.”
Achiziția uriașă a fost făcută de la un magazin de electronice, de către un client din Cluj. De altfel, studiile de piață realizate de Kantar România arată că românii sunt dispuși să cheltuiască, în medie, 3.116 lei, cu 261 de lei în plus față de 2023.
Femeie: (Reporter: Cauți reduceri, oferte?) În principiu, da. La electrocasnice in special si pe partea de make-up.
Femeie: „Le urmăresc, le verific să văd prețurile, dacă au mai scăzut, dacă au mai crescut. (Reporter: La ce produse vă uitați?) Electrocasnice, în general, cele pentru bucătărie, telefoane, laptop.
Femeie: (Reporter: În cazul în care cumpărați, plătiți toată suma sau cumpărați în rate? Depinde. Dacă e suma mai mare, folosim un card.
Bărbat: (Reporter: Către ce te-ai orienta?) Și haine și electronice, depinde ce am nevoie. Totul e pe moment în cazul meu.”
Din 10 români care cunoșteau noțiunea de Black Friday, 6 au declarat că au de gând să cumpere ceva anul acesta.