Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce probleme ar fi avut vasul de croazieră blocat în Belfast: ”Vasul Odysey nu are nicio legătură cu siguranța”

Au plătit zeci de mii de dolari pentru o croazieră pe vasul „Odiseea”, însă nu tot ce au sperat s-a îndeplinit. Nava a suferit daune la scurt timp după plecare astfel că a fost nevoită să acosteze în Belfast, timp de 4 luni, cu tot cu pasageri la bord. Ca o ironie, vasul a fost reparat în șantierul naval unde a fost construit Titanicul, în urmă cu mai mult de o sută de ani.

Turiștii și-au putut petrece zilele pe punte și au avut asigurate mesele și distracția, însă nu și nopțile. Unii au plecat acasă, iar alții au stat în hoteluri din Belfast sau au călătorit prin Europa.

Pasagerii au încercat să își umple timpul cum au putut, iar un cuplu a decis să se logodească. Miercuri, în sfârșit căpitanul a anunțat că vaporul este gata să pornească din nou la drum. Vestea a fost întâmpinată cu ropote de aplauze.

Ioan Bășea a vorbit despre complicații legate de vasul Odyssey, fost vas de croazieră construit în 1993, acum deținut de un operator specializat în rezidențe plutitoare, Residence.

Odyssey, un vas cu trecut complicat

”E vas generație 90, de prin 1993. E construit în Spania. E un vas 200 de pasageri. E un vas de vreo 21 de tone. Un vas micuț.

A fost plimbat de la Ana la Caiafa, în sensul că a fost cândva al unei linii de croazieră serioasă, după Cunard a fost NCL, după care l-a luat Fred Olsen.

În industria de croaziere sunt vase și vase. Cumva sunt vase blestemate. Perioada pandemiei a avut mari probleme, prin Carthagena, prin Columbia, Jamaica.

Prin faptul că nu e foarte mare, a fost diagnosticat cu pasageri pozitivi, o groază de probleme la bord. Nu vorbim despre un vas nou. Vorbim despre un vas generație 1993.

Vă dau nume de vase abia lansate care au crăpat în mijlocul oceanului, dar care au crăpat din varii motive tehnice. Nimic nu este infailibil, nici în industria croazierelor.

Vasul respectiv și-a schimbat proprietarii și din 2022 a stat în doc, în Scoția, până l-au cumpărat Residence. L-au băgat în doc și au apucat să-l repare. Și aici ca la noi la constructori, ți se dă un termen, se depășește.

Ei aveau garanția reviziei constructorului care l-a făcut că undeva în mai pot îmbarca. Să nu uităm că nu este o linie de croazieră, este un operator Residence. Au vrut ei să-și cumpere un vas de croazieră și să facă altceva decât o linie de croazieră.

L-au luat pentru trei ani și jumătate în croazieră.”, a declarat acesta la Euronews România.

Planuri mari, rezultate dezamăgitoare

Residence a achiziționat vasul Odyssey în 2022, cu intenția de a-l transforma într-un „hotel” pe mare pentru pasageri care au plătit între 90.000 și 990.000 de dolari pentru croaziere de până la trei ani și jumătate.

Însă reparațiile s-au prelungit, iar termenul de îmbarcare a fost depășit din cauza întârzierilor la șantierul din Belfast. „Ei aveau garanția constructorului că undeva în mai pot îmbarca”, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

”Discutăm despre pasagerii de la bord care și-au rezervat croaziere între 90.000 de dolari și 990.000 de dolari, în funcție de durata croazierei.

Durata de croazieră însemna până la trei ani și jumătate să stai pe vasul de croazieră. Aici trebuie spus și altceva. Sunt mulți, din 190 de pasageri, sunt câțiva care și-au vândut proprietăți încât să-și ia o croazieră de trei ani și jumătate de 990.000 de dolari pe un vas de croazieră.

Lucrurile se împart între responsabilitatea șantierului din Belfast care cumva și-a depășit termenele de reparare. Siguranța în aviație și în marină nu bate filmul, bate orice executant. Nu au primit acceptul și de aceea stau. De aceea a fost întors în port.

Fii tu sigur că după povestea asta nu o să mai vrea nimeni să-și cumpere o cabină la bordul vasului ăstuia.

Așa au gândit-o: haideți cu noi trei ani și jumătate. Faci de trei ori înconjurul lumii.

Dacă te simți bine, îți poți cumpăra cabina ta și e a ta și pentru urmașii tăi. Dar se pare că nu le-a ieșit. Cu siguranță că nu o să vrea să-și cumpere o cabină pe vasul ăsta pentru toată viața.

Vasul Odysey nu are nicio legătură cu siguranța, cu seriozitatea liniilor de croazieră. Cu siguranță că e o lecție învățată. E o pierdere de nu-i adevărat. Sunt persoane care din mai nu au renunțat. Stau cazați în hoteluri prin Belfast. Au învățat să bea bere Guiness, pe banii lor, pe banii companiei.”, mai adaugă aceasta.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE