Ministrul Educației a vorbit în exclusivitate pentru Euronews România despre rezultatele simulării la Evaluarea Națională. Ligia Deca a anunțat o serie de măsuri pe care ministerul le va lua pentru îmbunătățirea rezultatelor în următoarele luni. Printre acestea se numără și elaborarea unui plan dedicat pe care trebuie să îl aibă școlile care au o medie a rezultatelor sub 7.
Întrebată cum comentează faptul că aproape 60% dintre elevii care au susținut proba la Matematică nu au reușit să obțină nota 5, ministrul Educației a precizat că profesorii au nevoie de acest rezultate pentru a putea ști cum să intervină și să evalueze ”care sunt zonele care prin procesul de predare-învățare nu sunt suficient de bine înțelese de către elevi”.
”Pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm și pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare.
Acum știm care sunt zonele pentru fiecare școală, pentru fiecare copil care au nevoie de o intervenție remedială. Avem timp să facem intervenții până la Evaluarea Națională și avem timp să evaluăm care sunt zonele care prin procesul de predare-învățare nu sunt suficient de bine înțelese de către elevi.
Cred că este un prim pas pentru ca tot ce înseamnă competențele matematice ale elevilor să fie îmbunătățite”, a afirmat Ligia Deca, pentru Euronews România.
- Simulare Evaluare Națională 2024. Subiectele și baremul de corectare la proba de matematică pentru elevii de clasa a VIII-a
- Simulare Evaluare Națională 2024. Subiectele la limba și literatura română pentru elevii de clasa a VIII-a și baremul de corectare
- Calendar Evaluare Națională 2024, clasa a 8-a. Când se afișează rezultatele după contestații la Evaluarea Națională 2024
Ligia Deca cere un plan de intervenție în școlile cu o medie a rezultatelor sub 7
”În primul rând, am solicitat atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel național ca fiecare școală să organizeze sesiuni de discuții ale rezultatelor în cancelarie, dar și cu fiecare familie, în așa fel încât fiecare elev să știe ce a făcut bine, ce nu a făcut bine și ce trebuie să recupereze.
De asemenea, vom solicita fiecărui inspector școlar general să realizeze împreună cu echipa un raport județean cu privire la performanța în fiecare județ.
Am văzut că unele inspectorate deja au reușit acest lucru. La Iași avem rezultate nuanțate vizavi de performanța în funcție de mediu, de tipul de școală.
Vom solicita de asemenea ca fiecare școală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenție la nivel școlar, în așa fel încât să putem monitoriza acest plan prin procesul de inspecție. Ne dorim să valorificăm la maximum acest timp rămas, mai ales că acum sunt zonele pentru care trebuie să insistăm pentru copii”, a menționat ministrul Educației.