Fidelizarea angajaților este tot mai dificilă. Companiile care furnizează beneficii extrasalariale spun că angajații buni vor acum foarte multe lucruri: asigurări de viață, pensie privată, vouchere de vacanță și posibilitatea de a munci de acasă.
Angajații tineri își doresc mai multe beneficii
Pentru angajații tineri contează tot mai mult beneficiile extrasalariale pe care le aduce locul de muncă. Ei sunt mai greu de mulțumit și își doresc din ce în ce mai multe lucruri. Așa au apărut platformele cu servicii integrate. Companiile contactează astfel o singură firmă pentru orice fel de beneficiu acordat angajaților proprii.
„Generațiile noi cer lucruri diferite, mai multe lucruri pentru o mai bună calitate a vieții. În 2014-2015 noi servicii au fost adăugate, cum ar fi cultura, vouchere cadou și recent, de câțiva ani, vouchere de vacanță. Deci vedem o evoluție și, în același timp, angajații au avut alte cereri,” a explicat Manuel Fernandez Amezaga, CEO Companie.
Cristina a negociat la noul serviciu nu doar un salariu atractiv, dar și pachete extra job.
„Consider că pot fideliza angajații prin a le oferi libertatea de a-si alege beneficiile, astfel încât să iți poți personaliza experiențele. In cazul meu, de exemplu, am ales un abonament de sport. Cred că m-ar face să demisionez, probabil imediat, momentele în care nu mă mai simt apreciată și nu îmi mai sunt apreciate meritele la locul de muncă și eforturile depuse,” a adăugat Cristina Coman.
Echilibrul dintre viața personală și job
Spre deosebire de anii trecuți, posibilitatea de a lucra și de acasă, echilibrul dintre viața personală și job, dar și beneficiile personalizate pot atrage angajați bine pregătiți.
„Nu mai alege compania angajatul, angajatul alege compania. Și în zona asta de beneficii acceptul de muncă hibridă sau remote work, să poți să lucrezi de oriunde. Dacă vrei să lucrezi de pe o plajă din Grecia, să poți să o faci fără să ai vreun sentiment de vină și să fie in continuare considerată muncă și contează, iarăși pentru ei, echilibru dintre muncă și viața personală,” a declarat Andrei Dumitrel, co-fondator platformă digitală de beneficii.
Companiile oferă deja în România pachete complexe pentru atragerea oamenilor bine pregătiți. Prime de sărbători, abonamente la clinici de sănătate, zile libere suplimentare, teambuilding-uri.
Un studiu făcut de o companie de recrutare a forței de muncă în rândul a 200 de firme din România arată că trei sferturi dintre angajatori oferă tichete de masă. Urmează apoi primele de sărbători, abonamente de sănătate la clinici private, zile libere, dar și petreceri anuale cu echipa, teambuilding-uri și decontarea transportului.