În România numărul celor care își doresc sa devină piloți comerciali s-a dublat față de 2019. O dată cu eliminarea restrictilor de COVID-19, turismul își revine la normal, deci și aviația urmează același drum.
Chiar dacă cererea de piloți este mai mare decât în alți ani, companiile aeriene comerciale sunt mult mai drastice în ceea ce privește recrutarea.
Proaspeții abslovenți pot aștepta pâna la câțiva ani pentru a-și găsi un loc de munca. Chiar dacă cererea pentru piloți a crescut, concurența, față de alți ani, este din ce în ce mai intensă.
De exemplu, la Aeroclubul României, la sfarsitul anului 2019 erau înscriși peste 200 de cursanți, iar în acest an numărul aproape s-a dublat. Anul acesta sunt înscriși, 372 de cursanti care își doresc sa ajunga piloti comerciali.
„Domeniul aviației a fost lovit de aceasta pandemie, dar ușor-ușor își revine. Se estimează că până în 2024 lucrurile să revină la normal. Intr-adevar, standardele au crescut, pilotii sunt mai greu angajați, cu interviuri mai drastice.”, a declarat Andrei Obadă.
Școala de aviație are mai multe module, dar presupune si o serie de testări medicale și psihologice. Primul modul este cel teoretic, urmat de 50 de ore de zbor.
După cele 50 de ore de zbor cursanții obțin licența de pilot privat. Urmează pregătirea pentru următoarea licență, cea necesară pentru a deveni pilot de linie. Iar în final, specializarea pe tipul de aeronavă care urmează să fie pilotat. E nevoie de minim 2 ani și până la 80 de mii de euro.
Chiar dacă România are instructori experimentați, are probleme cu resursele. De exemplu, cursurile de zbor cu avion cu doua motoare de la SSAvC au întârziat câteva luni bune din cauza unor probleme de mentenanta. Așa se face că de multe ori elevii aleg sa plece din țară în străinătate în țări precum Grecia sau Ungaria.