Reţeaua de socializare TikTok, deţinută de compania chineză ByteDance, a lansat în Franţa şi în Spania o nouă aplicaţie, TikTok Lite, care le permite utilizatorilor să fie plătiţi pentru vizionarea de videoclipuri, au anunţat miercuri reprezentanţii săi, citaţi de AFP.
Descărcabilă din App Store şi magazinele de aplicaţii pentru dispozitivele mobile cu sistem de operare Android, TikTok Lite este deja disponibilă în Coreea de Sud şi Japonia.
Utilizatorii TikTok Lite cu vârste de peste 18 ani pot "să colecteze puncte descoperind noi conţinuturi sau realizând anumite acţiuni", au declarat reprezentanţii reţelei de socializare. "Punctele astfel colectate pot fi transformate în carduri cadou sau folosite pentru a susţine creatorii de conţinuturi", au adăugat ei.
"Să dai Like la conţinuturi, să urmăreşti noi creatori şi să descoperi conţinuturi" sunt acţiuni care fac parte dintre diferitele metode ce permit câştigarea de puncte, pe care utilizatorii vor putea apoi să le cheltuiască pe o platformă de tranzacţionare.
"Recompensele variază în funcţie de sarcinile îndeplinite şi de experienţa în aplicaţie", iar "durata maximală de vizionare a videoclipurilor recompensate este cuprinsă între 60 şi 85 de minute", au precizat reprezentanţii TikTok.
TikTok a atras peste 1,5 miliarde de utilizatori la nivel mondial
Foarte apreciată de tineri şi de influenceri pentru videoclipurile sale care sunt adeseori dansante sau muzicale, controversata reţea de socializare TikTok a atras peste 1,5 miliarde de utilizatori la nivel mondial.
Ea este acuzată cu regularitate că găzduieşte numeroase videoclipuri de dezinformare, provocări periculoase şi imagini pornografice sau că ar fi chiar un instrument de spionaj şi de propagandă în slujba Chinei, o acuzaţie respinsă de compania ByteDance.
Lansarea TikTok Lite intervine într-o perioadă în care chestiunea reglementării timpului petrecut în faţa ecranelor de către tineri este extrem de discutată în Occident.
Comisia Europeană a demarat totodată anchete separate care vizează Meta, Snap (Snapchat), TikTok şi YouTube despre măsurile implementate de aceste companii pentru a proteja "sănătatea fizică şi mintală" a minorilor.