Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Raport din 2018, despre submersibilul Titan: pasagerii, puși în pericol la "adâncimi extreme"

Submersibilul Titan, dispărut în timp ce se îndrepta spre epava Titanicului, a avut probleme tehnice în trecut și a trebuit, de asemenea, să fie reconstruit pentru că nu a putut rezista în adâncurile oceanului înainte de a putea începe în cele din urmă să transporte turiști la locul faptei.

David Lochridge, directorul operațiunilor maritime ale OceanGate, a scris un raport de inginerie în 2018 în care spunea că ambarcațiunea în curs de dezvoltare avea nevoie de mai multe teste și că pasagerii puteau fi puși în pericol atunci când ajungea la "adâncimi extreme", potrivit unui proces depus în acel an la Tribunalul Districtual din Seattle.

OceanGate l-a dat în judecată pe Lochridge, acuzându-l că a încălcat un acord de confidențialitate.

În 2020, CEO-ul a declarat pentru GeekWire că învelișul submarinului dădea semne de "oboseală ciclică", una dintre aceleași probleme tehnice despre care ar fi avertizat Lochridge, în timp ce compania a continuat să testeze nava, inclusiv cu o scufundare la 4.000 de metri adâncime în Bahamas.

Ce probleme ar fi avut submersibilul Titan

Ca urmare, compania a retrogradat temporar ratingul de adâncime al submersibilului la 3.000 de metri, cu 1.000 de metri mai puțin decât adâncimea Titanicului, potrivit The Independent.

În următorii doi ani, corpul submarinului, construit inițial de Spencer Composties, a fost reparat sau reconstruit de către antreprenorii aerospațiali Electroimpact și Janicki Industries.

Electroimpact nu a răspuns la întrebări specifice despre implicarea sa în reconstrucția submarinului, dar directorul operațional al companiei, Austin Clark, a declarat pentru The Independent prin e-mail că "gândurile și rugăciunile noastre se îndreaptă către pasageri și familiile lor".

Spencer a declarat pentru TechCrunch că fuzelajul său nu a fost folosit la versiunea Titanului care a coborât pe Titanic și care a dispărut.

Până în 2021, submarinul și-a finalizat prima călătorie în josul Titanicului. Pe măsură ce OceanGate a continuat să se scufunde în misiunea sa pe Titanic, problemele au continuat.

Într-o misiune din 2022, Titanul a suferit probleme cu bateriile, ceea ce a necesitat ca nava să fie atașată manual la o platformă de ridicare cheie, potrivit unor documente judiciare obținute de The New York Times.

Anul trecut, cu ocazia unei vizite la programul Titanic, un reporter al CBS News a observat că submarinul ar fi avut "componente de pe raft", inclusiv lumini de la Camping World, și că submarinul a suferit o problemă de comunicare cu nava care îi supraveghea călătoria și a fost pierdut timp de aproape trei ore sub apă.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE