Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE: Resturile submersibilului Titan au fost recuperate de autorități

Părți din submersibilul Titan, care a făcut implozie în timpul unei scufundări la mare adâncime, omorând cinci persoane, au fost văzute pentru prima dată de la incident.

În imagini pot fi observate bucăți de metal din submersibilul Titan, acoperite cu prelate, care au fost descărcate de pe nava Horizon Arctic, în St John's, Canada.

Printre acestea se identifică și cadrul pentru debarcare și un capac din spate al navei, transmite Garda de Coastă a SUA.

Resturile submersibilului Titan au fost localizate la aproximativ 3.810 metri sub apă și la aproximativ 488 de metri de Titanic, pe fundul oceanului.

VEZI GALERIA
5 imagini

Sursă foto: Profimedia

OceanGate anunțase oficial că echipajul de la bordul submersibilului a murit. Informația a fost confirmată de Garda de Coastă americană. Oficialii au declarat că au fost detectate cinci piese majore printre resturile evapei Titanic. De asemenea, ei au menționat că vor continua investigațiile pentru a afla exact ce s-a întâmplat, deși cazul este unul complex. Din primele informații, oficialii au declarat că submersibilul a făcut implozie.

Submersibilul s-a scufundat duminică dimineață, pe 18 iunie, iar nava de sprijin a pierdut contactul cu ea după aproximativ o oră și 45 de minute.

La bordul său se aflau proprietarul companiei care a organizat expediția, un miliardar britanic, un celebru explorator francez, precum și un tată și fiu care aparțin uneia dintre cele mai influente familii din Pakistan.

23/06/2023 , 15:51

Experții continuă căutările pentru a recupera noi fragmente din submersibil

Cele cinci persoane aflate la bordul submersibilului Titan au murit, însă misiunile de căutare în Oceanul Atlantic continuă. Este un efort internațional de a recupera noi fragmente și de a înțelege cum s-a produs tragedia. Experții trebuie să refacă un adevărat puzzle în speranța că vor obține cât mai multe informații.

Ce este aproape sigur la acest moment, recuperarea celor cinci cadavre este o misiune imposibilă. Operațiunea se defășoară într-un mediu subacvatic “incredibil de complex”: ape de mare adâncime, curenți puternici, dar și o zonă puțin studiată. În aceste condiții, experții sunt unanimi, va fi nevoie de mult timp pentru a stabili cronologia evenimentelor.

Jamie Pringle, Universitatea Keele: ”După cum probabil știți, cea mai mare parte a fundului oceanului nu a fost cartografiată, așa că nu suntem siguri de ceea ce se află pe fundul acestuia. ”

Dik Barton, fost vicepreședinte Titanic Incorporated: ”Este un mediu destul de ostil. Sunt două mile și jumătate, 3800 de metri adâncime. Este frig. Nu există lumină după 1000 de metri și practic ești pe cont propriu. Așa că, odată ce cupola, acel petic de la suprafață se închide, ești fixat în navă, în submersibilul Titan, în acest caz. Depinzi în mare măsură de voia naturii și de competența echipajului, a echipei de întreținere și de integritatea navei.”

Tragedia aduce în prim plan și o altă problemă, lipsa reglementărilor în ceea ce privește misiunile de acest fel în apele internaționale. Sunt tot mai multe voci care atrag atenția că submersibilul Titan nu era certificat, fiind doar un vehicul experimental. Totodată, presa internațională este plină de informații privind neregulile depistate sau ignorate la construcția acestuia.

23/06/2023 , 08:58

AP: Marina americană a detectat o implozie duminică

Joi seară, un oficial înalt al Marinei SUA a spus că, după ce submersibilul Titan a fost raportat dispărut duminică, Marina a reanalizat datele acustice și a găsit o „anomalie” care era asemănătoare cu o implozie sau explozie, în vecinătatea generală a locului unde nava opera, atunci când comunicațiile cu cei de la suprafață s-au pierdut. Oficialul a oferit informațiile sub condiția anonimatului, pentru că este vorba despre un sistem sensibil de detectare acustică, transmite AP.

Oficialul a mai spus că a transmis informațiile Gărzii de Coastă, care și-a continuat căutarea până joi, deoarece Marina americană nu a considerat că datele ar putea fi definitive.

Potrivit autorităților, marți și miercuri au fost detectate "bubuituri" subacvatice, în apropierea ultimei locații cunoscute a submarinului, care sperau să provină de la echipajul din submarin.

Totuși, Garda de Coastă americană a declarat joi că sunetele auzite în zilele precedente au fost probabil generate de altceva decât submersibilul Titan.

22/06/2023 , 22:05

Garda de Coastă confirmă decesul pasagerilor de pe submersibilul Titan

”În această dimineață, un robot utilizat de la distanță a găsit resturi ale submersibilului Titan, cam la 100 de metri de epava vasului Titanic. Acest robot, ulterior, a găsit și alte resturi în împrejurimi. După ce m-am consultat cu experți din partea Departamentului, aceste resturi sunt similare cu piesele din Titan. După acest moment am notificat familiile pasagerilor. În numele Gărzii de Coastă vrem să ofer condoleanțe familiilor celor pierduți,” a declarat purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă americane în cadrul unei conferințe de presă.

Reporter: ”De ce a durat atât de mult?”

Amiralul Mauger, purtător de cuvânt:Am avut de-a face cu un caz extrem de complex. Încă lucrăm să verificăm detaliile cu perioada la perioada de timp care a dus la acest incident și imediat ce vom avea detaliile, vă vom oferi aceste informații.”

Oficialii au declarat că au fost detectate cinci piese majore printre resturile din evapei Titanic. Printre acestea, valva din față , în afara corpului sub presiune, și un câmp de resturi mai mare.

Ei au spus: "Continuăm să cartografiem câmpul de resturi și vom face tot ce putem pentru a cartografia complet ceea ce se află acolo jos".

Oficialii au declarat că submersibilul a făcut o implozie și că nu știu când vor reuși să recupereze cele cinci victime.

Reporter: ”Care sunt șansele de a recupera cele cinci victime?”

Purtătorul de cuvânt: ”Avem de-a face cu un mediu extrem de dificil. Trebuie să știți că am avut de-a face cu o implozie a submersibilului și resturile sunt peste tot împrăștiate. Noi vom continua să cercetăm suprafața pe fundul oceanului, dar în acest moment nu am răspuns cu privire la când vom aduce la suprafață cele cinci victime.”

Se crede că locul accidentului fatal se află la aproximativ 500 de metri de epava Titanicului. Acesta a adăugat că este prea devreme pentru a spune care a fost momentul imploziei. Pe tot parcursul căutărilor, Garda de Coastă a avut dispozitive de ascultare în apă, dar nu a fost detectat niciun zgomot care să indice o defecțiune catastrofală.

22/06/2023 , 21:50

OceanGate anunță oficial că echipajul de la bordul submersibilului a murit

Echipajul de la bordul submersibilului a murit, anunță OceanGate.

Oceangate a publicat această declarație, potrivit BBC.

”Credem acum că directorul nostru general Stockton Rush, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood, Hamish Harding și Paul-Henri Nargeolet, au murit, din păcate.

Acești oameni au fost adevărați exploratori care au împărtășit un spirit distinct de aventură și o pasiune profundă pentru explorarea și protejarea oceanelor lumii. Inimile noastre sunt alături de aceste cinci suflete și de fiecare membru al familiilor lor în aceste momente tragice. Plângem pierderea vieții și bucuria pe care au adus-o tuturor celor pe care i-au cunoscut.

Acesta este un moment extrem de trist pentru angajații noștri dedicați, care sunt epuizați și profund îndurerați de această pierdere. Întreaga familie OceanGate este profund recunoscătoare pentru nenumărații bărbați și femei din mai multe organizații ale comunității internaționale care au accelerat resurse de mare anvergură și au muncit atât de mult pentru această misiune.

Apreciem angajamentul lor de a-i găsi pe acești cinci exploratori, precum și zilele și nopțile de muncă neobosită în sprijinul echipajului nostru și al familiilor acestora.

Acesta este un moment foarte trist pentru întreaga comunitate de exploratori și pentru fiecare dintre membrii familiilor celor pierduți pe mare.

Cerem respectuos ca intimitatea acestor familii să fie respectată în această perioadă extrem de dureroasă,” se arată într-o declarație a OceanGate.

22/06/2023 , 20:34

Expert în salvare: Resturile includ "un cadru de aterizare și un capac din spate al submersibilului"

Un expert în salvare a declarat că oficialii Gărzii de Coastă americane nu ar folosi "expresii precum câmp de resturi decât dacă nu există nicio șansă de recuperare a oamenilor în viață".

David Mearns, care este prieten cu doi dintre bărbații de la bordul submarinului dispărut - miliardarul britanic Hamish Harding și pilotul francez de submarin Paul-Henri Nargeolet, a declarat pentru Sky News:

”Un câmp de rămășițe presupune că există o ruptură a submersibilului și la acea adâncime, pentru că știm că au pierdut comunicațiile la aproximativ 3.300 de metri... așa că acest lucru indică într-adevăr cel mai rău scenariu, care este o defecțiune catastrofală, o implozie.”

"Singura salvare" dacă ar fi fost vorba de o implozie este că "ar fi fost imediată", a adăugat el.

”Literalmente, în milisecunde, iar oamenii nu ar fi avut nicio idee despre ce se întâmplă.”

Mearns a declarat pentru BBC că președintele Explorers Club (care are legătură cu comunitatea de scufundări și de salvare), a furnizat noi informații despre descoperirile făcute de Garda de Coastă.

Acesta spune că resturile includ "un cadru de aterizare și un capac din spate al submersibilului".

22/06/2023 , 19:07

Paza de Coastă americană a localizat un câmp de resturi în apropierea Titanicului

Paza de Coastă americană a declarat joi că o navă subacvatică a localizat un câmp de resturi în apropierea Titanicului în cadrul căutării submersibilului dispărut. Autoritățile ”evaluează informațiile”, au transmis joi oficialii pe Twitter.

Nu este clar dacă acest câmp de resturi are legătură cu submersibilul dispărut, dar poate fi o potențială descoperire.

Paza de Coastă americană va oferi mai multe informații printr-o declarație de presă la ora locală 15:00 (ora 22:00 a României).

22/06/2023 , 17:00

Doi roboți sunt folosiți pentru găsirea submersibilului Titan

Garda de Coastă a Statelor Unite a anunțat că doi roboți vor fi folosiți în misiunea de căutare a submersibilului. Potrivit The Guardian, experții spun că nu este clar dacă submersibilul Titan se află pe fundul oceanului și avertizează că ar fi putea fi nevoie de ”săptămâni de căutări intense” pentru a-l localiza. De asemenea, Guvernul de la Londra a anunțat că o firmă britanică va sprijini eforturile de căutare cu echipamente.

”Continuăm să vedem în cazuri extrem de complexe că dorinţa oamenilor de a trăi chiar trebuie luată în considerare. De aceea continuăm să căutăm şi mergem mai departe cu eforturile de salvare”, a declarat contraamiralul John Mauger, şeful operaţiunilor de căutare, citat de canalul NBC, conform Agerpres.

În misiunea de supraveghere aeriană au fost trimise aeronavele C-130 sau P3, nave echipate cu roboţi subacvatici. Este vorba despre echipamente puse la dispoziție de forţele armate americane şi canadiene care continuă să ajungă la locul unde este staţionată nava Polar Prince, de unde a plecat submersibilul Titan.

La fața locului a sosit joi dimineață și Atalante, o navă de cercetare franceză. Potrivit Institutului francez de cercetare pentru exploatarea mării, vasul este echipat cu un robot, ROV Victor 6000, capabil să se scufunde până la epava Titanicului, aflată la aproape 4.000 de metri adâncime.

22/06/2023 , 13:28

Căutările submersibilului Titan intră în faza critică

Se estima că submersibilul Titan avea o rezervă de 96 de ore de aer respirabil atunci când a fost lansat duminică dimineața în Atlanticul de Nord. Acest lucru înseamnă că termenul limită pentru găsirea și salvarea submarinului este aproximativ între 10:00 GMT (13:00 ora României) și 12:00 GMT (15:00 ora României), pe baza informațiilor furnizate de Paza de Coastă a SUA și de compania care a organizat expediția, relatează Associated Press.

Însă, experții au subliniat că aceasta este o estimare imprecisă și ar putea fi extinsă dacă pasagerii au luat măsuri pentru a conserva aerul respirabil.

Nave din Europa și-au unit eforturile pentru a găsi submersibilul. Avioane, bărci și vehicule operate de la distanță și-au extins căutările pentru cei cinci membri ai echipajului aflați la bord, după ce miercuri s-au auzit zgomote de "bubuituri" sub apă.

Aceștia efectuează căutările pe o zonă de 26.000 de kilometri pătrați, potrivit euronews.com.

22/06/2023 , 07:07

O ”misiune imposibilă”

O flotă multinațională de nave și avioane cercetează o porțiune de ocean de mărimea statului Qatar în căutarea oricărui semn al ambarcațiunii cunoscute sub numele de Titan. Se crede că cele cinci persoane aflate la bord mai au mai puțin de 24 de ore de oxigen. Și nimeni nu știe dacă vasul se află la suprafața apei, pe fundul oceanului sau undeva la mijloc. Perspectiva este sumbră.

"Aș numi-o «Misiune imposibilă»", a declarat Paul Zukunft, care a condus cândva Garda de Coastă a SUA, într-un interviu citat de The Washington Post. Pe de altă parte, salvatorii spun ”bubuiturile” reperate în urmă cu o zi ar putea fi doar ecouri fantomatice care se propagă prin oceanul imens. Nimeni nu poate spune cu exactitate că acestea ar fi semnale de ajutor.

"Având în vedere timpul limitat", a adăugat Zukunft, "aceasta face ca misiunea să fie cu adevărat imposibil de îndeplinit".

21/06/2023 , 18:08

Franța trimite un robot pentru scufundări pentru a ajuta la găsirea submersibilului dispărut

Un robot de producţie franceză ce se poate scufunda până la adâncimi de 6.000 de metri a fost trimis pentru a ajuta la operaţiunile de căutare şi salvare ale submersibilului turistic Titan, relatează Agerpres.

Robotul autonom, denumit Victor 6000, se poate scufunda la adâncimi mai mari decât orice alt echipament folosit în acest moment în căutarea submersibilului Titan şi este dotat cu braţe ce pot fi controlate prin telecomandă pentru a tăia cabluri sau pentru a efectua alte manevre care ar putea rezulta în eliberarea submersibilului turistic ce ar putea fi blocat în zona epavei Titanicului.

Victor 6000, care se află la bordul vasului francez de explorări maritime Atalante, urmează să ajungă miercuri seară în zona în care se află epava Titanicului, urmând să dispună de o fereastră de timp limitată pentru a putea găsi şi elibera submersibilul turistic care dispune de rezerve de aer până joi dimineaţa, în jurul orei 10:00 GMT.

"Victor nu poate ridica submersibilul de unul singur", a declarat Olivier Lefort, şeful operaţiunilor navale din cadrul Ifremer, institutul de cercetări oceanografice francez care dispune de acest robot dedicat scufundărilor la mare adâncime. El a mai precizat pentru Reuters că robotul poate ajuta la remorcarea submersibilului de 10 tone la un vas care să-l poată ridica până la suprafaţă.

"Victor este capabil să exploreze vizual zona, fiind dotat cu reflectoare puternice şi cu camere video. Este echipat şi cu braţe ce pot fi folosite pentru a elibera submersibilul prin secţionarea unor cabluri sau a altor lucruri care ar fi putut să-l blocheze", a mai explicat el.

Robotul Victor 6000 este operat de un echipaj de 25 de persoane. "Putem lucra non-stop timp de 72 de ore şi nu trebuie să ne oprim pe timpul nopţii", a adăugat el.

21/06/2023 , 08:25

O aeronavă a detectat zgomote în zona de căutare a submersibilului

O aeronavă canadiană care căuta submarinul în Oceanul Atlantic a detectat zgomote de "bubuituri" în apropierea ultimei sale locații cunoscute.

Nu este clar cât timp au durat aceste zgomote, dar descoperirea a fost comunicată prin e-mail Departamentului de Securitate Internă al SUA, relatează euronews.com.

De asemenea, Garda de Coastă a SUA nu a detaliat ce cred salvatorii că ar putea fi zgomotele.

În minisubmarinul care făcea un tur al Titanicului se află cinci persoane care mai au oxigen pentru mai puțin de 30 de ore.

21/06/2023 , 08:04

Proprietarul submersibilului Titan a concediat un angajat care a evocat probleme de securitate în 2018

Fostul director pentru operaţiunile maritime al companiei americane OceanGate, al cărei submersibil a dispărut în apropierea Titanicului, s-a îngrijorat pentru siguranţa pasagerilor înainte de a fi concediat, potrivit unor documente judiciare din 2018, notează AFP, citată de Agerpres.

David Lochridge, pilot de submarin şi scafandru scoţian, a început să lucreze pentru OceanGate în 2015 ca furnizor de servicii independent, înainte de a fi promovat în funcţia de director pentru operaţiunile maritime, potrivit unor documente judiciare.

Într-o plângere, el susţine că a fost concediat în ianuarie 2018 după ce "a atras atenţia asupra unor importante probleme de siguranţă, cu privire la proiectarea experimentală şi netestată" a submersibilului Titan.

David Lochridge a dat în judecată OceanGate ca răspuns la un proces intentat de companie, care a pretins că a dezvăluit informaţii confidenţiale.

Fostul responsabil a subliniat că a exprimat verbal conducerii companiei "preocupările sale legate de siguranţa şi controlul calităţii" aparatului, potrivit documentelor judecătoreşti.

"Aceste comunicări verbale au fost ignorate", potrivit sursei.

David Lochridge a fost deosebit de alarmat de "refuzul OceanGate de a efectua teste cruciale, nedistructive" ale strucuturii submersibilului.

Pasagerii de pe Titan pot fi expuşi unor pericole dacă aparatul se aventurează la adâncimi extreme, a avertizat el.

Un hublou, situat în partea din faţă a submersibilului, a fost proiectat să reziste la presiunea resimţită la 1.300 de metri adâncime, în timp ce OceanGate intenţiona să-l facă să se scufunde până la 4.000 de metri, spune David Lochridge.

Compania "a refuzat să plătească producătorului pentru a construi un hublou corespunzător pentru adâncimea necesară de 4.000 de metri", a spus el.

Fostul responsabil afirmă că şi-a "încurajat ferm" angajatorul să facă inspectarea şi certificarea Titanului de către o firmă specializată. Dar că în loc "să răspundă preocupărilor sale", OceanGate "l-a concediat imediat", conform plângerii sale.

Între companie şi fostul său angajat s-a ajuns, în cele din urmă, la o înţelegere în noiembrie 2018, potrivit Insider şi New Republic, care au scos la iveală existenţa acestor procese.

Stockton Rush, patronul OceanGate, este unul dintre cei cinci pasageri de la bordul submersibilului.

Membrii grupului Marine Technology Society, care reuneşte specialişti în tehnologii marine, şi-au exprimat, de asemenea, "îngrijorarea unanimă" cu privire la Titan, într-o scrisoare trimisă lui Stockton Rush în martie 2018, potrivit New York Times.

Aceştia şi-au exprimat îngrijorarea că "abordarea experimentală" a companiei OceanGate ar putea avea "consecinţe negative (de la minore, la catastrofale) cu grave repercusiuni pentru toată lumea din acest domeniu".

20/06/2023 , 23:08

Doar 37 de ore pentru a găsi submarinul din Atlantic

Oxigenul din submarinul dispărut în Atlantic mai ajunge pentru doar 37 de ore. Este estimarea Pazei de Coastă americane, care a precizat că nu a reușit să localizeze submersibilul. Între timp au fost identificați cei cinci oameni care se aflau la bord. Este vorba de patronul firmei care deține nava, un miliardar britanic, cel mai bogat om de afaceri pakistanez și fiul său, dar și un explorator francez.

Jamie Frederick, căpitan, garda americană de coastă: ”Aceste eforturi de căutare s-au concentrat atât pe suprafață, cu aeronavele C-130 care caută la vedere, cât și cu radar și în adâncime, aeronavele P-3 au putut să arunce și să monitorizeze sonarele. Până în prezent, eforturile de căutare nu au dat rezultate. Eforturile de căutare au continuat toată noaptea și astăzi.” 

La căutări participă nave şi avioane militare și civile din SUA și Canada. Lor li s-a alăturat și o navă franceză echipată cu un robot capabil să exploreze la o adâncime de șase mii de metri.  Însă nici specialiștii nu știu ce șanse sunt ca submarinul să fie găsit. 

Eric Fusil, arhitect naval pentru submarine, profesor universitar: ”Scenariul optimist, pe care mi-ar plăcea să îl consider posibil, este că Titan a suferit o pierdere de energie, dar ar putea totuși să se întoarcă la suprafață. Și că ar fi pierdut, știți, mijloacele de comunicare și mijloacele de semnalizare. Și că așteaptă ca o aeronavă de patrulare maritimă sau navele de suprafață din apropiere să îl găsească. Acesta este scenariul optimist în care vreau să cred.” 

Printre cei aflați la bord se numără și directorul și fondatorul OceanGate, compania care deținea submarinul. El considera că excursiile la epava Titanicului sunt absolut sigure. 

Stockton Rush, fondator OceanGate: ”Se vede în interior. De fapt, ne scufundăm în locul unde se afla marea scară. Am văzut câteva dintre candelabrele care încă mai atârnau. Este uimitor. Secțiunea arcului și pupa sunt complet diferite. Dar în arc, ferestrele sunt încă intacte. Vezi porturile, poți merge pe puntea promenadei. Este într-adevăr incredibil.”

Submersibilul de mare adâncime a dispărut duminică, la circa o oră şi 45 de minute după plecare. Acesta urma să facă un tur al Titanicului, scufundat acum mai bine de un secol în Atlantic. Un bilet pentru o pentru o excursie de opt zile care include scufundări la epavă costă 250.000 de dolari.

20/06/2023 , 15:48

Oxigenul le ajunge pasagerilor pentru 96 de ore

Salvatorii au la dispoziție maximum 96 de ore, adică patru zile, pentru a-i găsi pe turiștii de pe micul submersibil dispărut în apele Atlanticului. După acest termen, va fi epuizată rezerva de oxigen.

Legătura cu nava ce permite specialiștilor, dar și turiștilor, să vadă epava Titanicului a dispărut duminică, la doar o oră și 45 minute de la scufundare. În operațiunea de salvare sunt implicate agențiile guvernamentale și flota SUA și Canadei, dar și firme comerciale specializate în scufundări de mare adâncime.

”În ceea ce privește orele, am înțeles că era vorba de 96 de ore de salvare sau de funcționare de urgență din partea operatorului. Anticipăm că există undeva între 70 și cele 96 de ore disponibile în acest moment.”, a spuscontraamiralul John W. Mauger, de la Paza de Coastă a SUA.

Operațiunea de căutare a început din portul Boston, însă este una dificilă din cauza distanței mari până la locul incidentului, de aproape 600 de kilometri. Pe lângă nave de suprafață, în operațiune sunt implicate avioane, un submersibil , dar și geamanduri cu sonar. La bordul submersibilului dispărut se află și omul de afaceri, explorator britanic miliardar, Hamish Hardin.

Cine era la bordul submersibilului

Garda de Coastă a spus că la bord se afla un pilot și patru ”specialiști în misiune”. ”Specialiștii în misiune” sunt oameni care plătesc pentru a veni în expedițiile OceanGate. Aceștia operează, pe rând, echipamentele sonar și îndeplinesc alte sarcini în submersibilul de cinci persoane.

Omul de afaceri britanic Hamish Harding a fost unul dintre specialiștii misiunii, potrivit Action Aviation, companie la care Harding este președinte.

Harding este un aventurier care deține trei recorduri mondiale Guinness. În martie 2021, el și exploratorul oceanic Victor Vescovo s-au scufundat la cea mai mică adâncime a șanțului Marianelor. În iunie 2022, a mers în spațiu cu racheta New Shepard a lui Blue Origin.

La bord se mai aflau cetățenii pakistanezi Shahzada Dawood și fiul său Suleman, potrivit unei declarații a familiei, citată de AP. Familia Dawood este una dintre cele mai proeminente familii din Pakistan. Firma lor investește în întreaga țară în agricultură, industrii și în sectorul sănătății.

Shahzada Dawood face parte, de asemenea, din consiliul de administrație al Institutului SETI, cu sediul în California, care caută inteligență extraterestră.

Exploratorul francez în vârstă de 77 de ani Paul-Henri Nargeolet şi Stockton Rush, fondatorul şi CEO al companiei americane OceanGate, deţinătoarea submersibilului, se află de asemenea la bord.

Nava de sprijin, spărgătorul de gheață canadian Polar Prince, a pierdut contactul cu submersibil arinul după aproximativ o oră și 45 de minute.

Nava Polar Prince va continua să efectueze căutări la suprafață pe parcursul serii, iar avioanele canadiene de recunoaștere Boeing P-8 Poseidon își vor relua căutările la suprafață și subpământ în cursul dimineții, a precizat Paza de Coastă pe Twitter.

Submersibilul a fost operat de OceanGate Expeditions.

Epava Titanicului, descoperită în 1985

Epava celebrului Titanic se află la o adâncime de 3.800 de metri pe fundul Atlanticului, la aproximativ 400 de mile marine în largul coastei Canadei. Nava s-a scufundat în aprilie 1912, după ce a lovit un aisberg în timpul călătoriei sale inaugurale. Din cei aproximativ 2.200 de oameni aflați la bord, doar 706 au supraviețuit tragediei.

Epava a fost descoperită în anul 1985, iar în ultimii ani, excursiile cu submersibile mici au devenit populare, permițând turiștilor să viziteze locul istoric.

O companie numită Oceangate Expeditions a început să ofere aceste excursii, încasând 250.000 de euro per pasager. Nu se știe în mod clar dacă submersibilul dispărut aparține acestei companii. Recent, Oceangate Expeditions a postat online că una dintre expedițiile lor era "în curs", însă Euronews.com a încercat să contacteze compania pentru a obține comentarii suplimentare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE