Compania OceanGate a fost avertizată, în repetate rânduri, că modul în care a fost dezvoltat submersibilul folosit pentru scufundări turistice ridică probleme de siguranță, scrie AP.
Căutările continuă pentru submersibilul Titan, care a dispărut de duminică. Un avion canadian a detectat zgomote subacvatice, deși nava nu a fost găsită, a anunțat Paza de Coastă a SUA miercuri dimineață.
David Lochridge, directorul operațiunilor maritime ale OceanGate, a scris un raport de inginerie în 2018 în care spunea că ambarcațiunea în curs de dezvoltare avea nevoie de mai multe teste și că pasagerii puteau fi puși în pericol atunci când ajungea la "adâncimi extreme", potrivit unui proces depus în acel an la Tribunalul Districtual din Seattle.
OceanGate l-a dat în judecată pe Lochridge, acuzându-l că a încălcat un acord de confidențialitate.
Cum testează OceanGate navele
Preocupările lui Lochridge s-au concentrat în principal pe decizia companiei de a se baza pe monitorizarea acustică sensibilă - sunete de crăpături sau pocnituri produse de corpul navei sub presiune - pentru a detecta defectele, mai degrabă decât pe o scanare a corpului navei.
Firma i-ar fi spus lui Lochridge că nu există niciun echipament care să poată efectua acest test pentru nava lor.
"Acest lucru a fost problematic, deoarece acest tip de analiză acustică ar arăta doar când o componentă este pe cale să cedeze - adesea cu câteva milisecunde înainte de o implozie - și nu ar detecta niciun defect existent înainte de a pune presiune pe carenă", a declarat Lochridge.
Mai mult, ambarcațiunea a fost proiectată pentru a ajunge la adâncimi de 4.000 de metri, acolo unde este Titanicul. Dar, potrivit lui Lochridge, vizorul pentru pasageri a fost certificat doar pentru adâncimi de până la 1.300 de metri.
OceanGate a primit, de asemenea, un alt avertisment în 2018, de la Societatea de Tehnologie Marină.
Societatea a declarat că este esențial ca OceanGate să își supună prototipul unor teste supravegheate de o terță parte expertă înainte de lansare, pentru a proteja pasagerii.
Directorul executiv, Stockton Rush, cel care pilota submersibilul dispărut, a refuzat să facă acest lucru. Într-un interviu acordat în 2019 revistei Smithsonian, Rush s-a plâns că abordarea industriei sufocă inovația.
Compania de explorare subacvatică cu sediul în Everett, Washington, efectuează anual călătorii către Titanic din 2021, în schimbul sumei de 250.000 de euro per persoană.