Sorin Grindeanu a vorbit despre problema metroului din București, care în ultima perioadă are o frecvență redusă de circulație din cauza contractului de mentenanţă la Metrorex care nu a fost plătit.
Ministrul Transporturilor spune că este dispus să aibă o discuție cu Primăria Generală a Bucureștiului pentru ca această să poată prelua gestiunea transportului în comun în Bucureşti.
„Ne aflăm într-o situaţie în care de fiecare când avem un anumit disconfort pe care îl vedem cu toţii, al bucureştenilor, faptul că avem această frecvenţă mai scăzută la metrou. Acest disconfort al bucureştenilor, din cauza acelui contract de mentenanţă care nu a fost plătit, fiindcă una din cauze ar fi că anul trecut de exemplu Metrorex nu a avut buget.
E singura companie din coordonarea Ministerului Transporturilor care nu a avut buget. Eu cred că efectele se văd şi anul acesta. Un contract aşa de prost din punctul de vedere al celui cu care s-a semnat, o anumită companie, a fost reînnoit la sfârşitul anului trecut, nu? Pe o durată de încă 15 ani, în condiţiile în care nu au apărut peste noapte la Metrorex.
Tot timpul au fost anumite întârzieri la plată. Asta nu înseamnă şi nu vreau să fiu înţeles greşit că Metrorexul, dacă a semnat un contract, nu trebuie să se ţină de termenii acelui contract. Trebuie să se ţină de termenii acelui contract”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu, despre soluțiile pentru problema Metrorex
Guvernantul PSD a adăugat că soluţia nu este acoperirea găurilor financiare ale Metrorex, ci alcătuirea unui plan de management bine pus la punct.
„Pe de altă parte, m-am săturat şi eu şi alţii, sunt convins că şi dvs, ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra Ministerului, Guvernlui, în a veni de fiecare dată cu bani ca să astupăm anumite găuri de la Metrorex. Nu asta este soluţia.
Ministrul a declarat la Euronews Romania că va da o anumită sumă de bani către Metrorex pentru a-și plăti facturile restante.
Eu sunt deschis să am o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, dacă îşi doresc acest lucru, astfel încât totuşi transportul în comun în Bucureşti să fie în gestiunea Municipiului Bucureşti. Legea poate fi făcută în aşa mod încât, şi nu vreau să fiu înţeles greşit, tot acest transport e de interes naţional, se pot găsi soluţii. Dar de ce să plătească un moldovean pentru transport? Ştiu că supăr bucureştenii acum, dar nu e corect. De ce am spus că până la sfârşitul anului? Pentru că aşa cum ştiţi, vineri, a fost termenul de la care au început să curgă cele 30 de zile pentru depunerea de CV-uri pentru selecţia pe 109 la cinci companii, printre care şi Metrorex. Nu mă voi şi nu dau înapoi. ”, a mai spus el.