Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Sfaturi de la ANPC pentru românii care merg pe litoral. Cum pot turiștii să își dea seama de nereguli și care sunt drepturile lor

Atenție la ce consumați când mergeți pe litoral sau unde vă cazați pentru că puteți avea supriza să dați peste produse expirate sau peste camere de hotel murdare.

Sute de operatori comerciali de la malul mări au fost amendați cu 6,5 milioane de lei de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului numai după prima lună a sezonului estival.

Specialiștii au făcut peste 1000 de controale pe tot litoralul, iar președintele ANPC, Horia Constantinescu, a explicat la Euronews România, ce nereguli au fost descoperite.

”Cred că ar trebui să ne imaginăm că avem un litoral cu ajutorul căruia putem vizita foarte multe colțuri ale lumii. De ce? Pentru că găsim locații de la cele de cinci stele specifice Rivierii Franceze, până la locații despre care eu am spus că parcă fac parte din comerțul pakistanez.

Unele lângă altele ne ajută să înțelegem că suntem într-o zonă turistică a contrastelor. Lângă investiții de milioane bine administrate, bine gestionate ce fac ca turiștii să revină de la an la an se află și dughene sau locații greșit administrate despre care spuneați și dumneavoastră, cele care păstrează mâncarea în congelator de la un an la altul, cele care nu au nici o noțiune elementară despre ceea ce înseamnă gastronomie. Sunt lucruri pe care noi, în felul acesta, încercăm să le combatem. Aplicăm sancțiuni mai dure de la an la an pentru a încerca să curățăm ceea ce Dumnezeu a dat României tocmai pentru a-i fi de un real folos.

Din păcate, în continuare, amenzile sunt prea mici și pare că unii dintre operatorii economici nu înțeleg de la an la an că așteptările noastre sunt de fapt așteptările consumatorilor și a turiștilor care par din ce în ce mai puțini în această zonă a României.

Instituția noastră are pârghiile necesare pentru a constata repetabilitatea abaterilor, iar aici, măsurile complementare pot fi suspendarea activității de la 6 la 12 luni și de ce nu închiderea definitivă”, a spus Horia Constantinescu.

Cum pot să își dea seama turiștii de posibilele pericole

”Cred că primul lucru ține de simțurile fiecăruia. Dacă atunci când deschizi ușa nu te îmbie un miros proaspăt, aerul este unul închis, de muceagai, cu siguranță nici patul nu va fi la o distanță foarte mare de categoria unui produs într-o stare mai mult decât discutabilă. Trebuie să se uite, să ridice cearceafurile, iar dacă salteaua, de exemplu, nu are protecție și pare murdară trebuie să se îndrepte către recepție să ceară relocarea. Dacă a achitat sejurul, relocarea trebuie să se facă la o structură de cazare similar cu cea a operatorului care o administrează.

De asemenea, dacă vorbim despre alimentația publică, nimic nu trebuie facă rabat de la exigențele unor locuri bine administrate, curate, în care alimentele să fie păstrate la temperatura adecvată.

Orice aliment păstrat la căldură sau păstrat într-o stare ce nu este cea recomandată de către producător poate reprezenta un pericol pentru sănătate. Acolo unde este caniculă lucrurile funcționează complet altfel.”, a adăugat președintele ANPC.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE