Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Primul tren de mare viteză alimentat cu energie solară va circula în SUA

Mult-așteptatul tren de mare viteză din California va fi alimentat cu energie solară, potrivit California High-Speed Rail Authority.

Până acum a fost un drum anevoios pentru noul proiect promițător al Autorității pentru trenuri de mare viteză din California.

Acest tren de mare viteză care leagă 1287,5 kilometri din stat a fost numit de Elon Musk "un tren glonț care este în același timp unul dintre cele mai scumpe pe kilometru și unul dintre cele mai lente din lume".

Acesta urma să fie începutul unui nou sistem de transport revoluționar care să lege coasta de vest a SUA până la Vancouver, în Canada. De asemenea, ar urma să meargă spre est până la Las Vegas, înainte de a traversa în cele din urmă întregul continent. Proiectul a fost susținut de președinții Obama și Biden.

Când a fost aprobat, în 2008, prețul estimat al proiectului era de 33 de miliarde de dolari (30 de miliarde de euro), iar data programată pentru inaugurare era 2020. În 2023, sistemul nu este nici pe departe finalizat și a acumulat până acum 19,8 miliarde USD (aproximativ 18 miliarde EUR), cu o factură totală estimată la 128 miliarde USD (116 miliarde EUR).

Cu toate acestea, luna trecută, la 15 ani de la aprobarea sa inițială, California High-Speed Rail Authority a anunțat că noul sistem va fi acum alimentat integral cu energie solară, aplecându-se asupra promisiunii sale inițiale de alternativă ecologică la autostrăzi și zboruri.

De câtă energie are nevoie trenul?

Pentru a alimenta acest tren uriaș, vor fi necesari 44 de megawați de energie, teoretic generată de 552 de hectare de panouri solare. Bateriile de la bordul trenului vor trebui să stocheze 62 de megawați-oră de energie.

O mare parte din această energie va fi folosită doar pentru a propulsa trenul, care se estimează că va atinge o viteză maximă de aproximativ 354 km/h. Cu toate acestea, o mare parte va fi necesară și pentru a ajuta vehiculul să gestioneze clima intensă din California și pentru a se menține în mișcare în cazul în care utilitățile locale nu funcționează.

Potrivit lui Margaret Cederoth, directorul de planificare și sustenabilitate al autorității, în prezent se poartă discuții cu diverși furnizori de energie în încercarea de a asigura un sistem de utilitate publică în valoare de 200 de milioane de dolari (181 de milioane de euro), pe care îl vor deține și exploata.

Serviciul de mare viteză va conecta părți importante ale statului

Prin intermediul a 10 etape de implementare, sistemul va conecta în cele din urmă pasagerii din San Diego până în Sacramento. Acesta va călători prin Los Angeles, Central Valley, Fresno și San Jose.

În prezent, sunt în construcție 191,5 kilometri de cale ferată.

Prima fază se concentrează pe cei 836,8 kilometri dintre Merced din San Francisco și Anaheim din Los Angeles. Faza a doua urmărește să îmbunătățească conexiunile existente între aceste locații, în vederea pregătirii pentru utilizarea vehiculului.

Construcția a fost întârziată de o multitudine de probleme

În ultimii ani au apărut probleme semnificative de finanțare a proiectului.

Mulți critici au pus sub semnul întrebării planul de traseu - mai exact, de ce trecea prin Central Valley din California. Potrivit lui Brian Kelly, directorul executiv al California High-Speed Rail Authority, conectarea acestei zone a fost o componentă cheie a aprobării proiectului.

Central Valley este în mod istoric subfinanțată, deși găzduiește aproximativ 4 milioane de locuitori. Pe lângă conectarea a șase dintre cele mai mari zece orașe ale statului, dezvoltarea creșterii economice în această zonă a fost primordială pentru proiect.

Când vine vorba de problemele de finanțare, Brian recunoaște: "Știam că avem un deficit de finanțare încă de la începutul proiectului. Ceea ce știu este următorul lucru: Cu cât îl construim mai devreme, cu atât va fi mai ieftin".

Întârzierile și creșterea vertiginoasă a costurilor au fost în parte influențate de autorizația de mediu necesară pentru a construi calea ferată, care traversează kilometri întregi de terenuri private. Negocierea plăților cu proprietarii de terenuri și autoritățile locale, precum și asigurarea faptului că proiectul respectă standardele de mediu, a costat numai 1,3 miliarde de dolari americani (1,2 miliarde de euro).

Cu toate acestea, Margaret Cederoth, directorul de planificare și sustenabilitate al autorității, a declarat pentru Forbes că lucrările la o sursă de energie regenerabilă ar putea începe până în 2026, pentru a se asigura că aceasta este gata să alimenteze trenurile până în 2030, data țintă de deschidere a segmentului inițial al căii ferate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE