Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Prețurile mari amână metroul din Cluj-Napoca. Emil Boc: Firmele nu vin din cauza costurilor materialelor de construcții

Primarul Emil Boc a anunțat că licitația pentru realizarea metroului din municipiul Cluj-Napoca va fi suspendată. De vină ar fi creșterea prețurilor materialelor de construcții. Procedura ar urma să fie reluată în toamna acestui an. Primăria Cluj așteaptă de la Guvern actualizarea Hotărârii de Guvern care stabilește costurile construcției metroului clujean.

Multe dintre materialele de construcții s-au scumpit cu peste 15% în ultimul an. De exemplu, un kilogram de fier-beton costă cu aproape 90% mai mult față de 2021.

„Am luat decizia de a suspenda temporar procedura de achiziție, până actualizăm indicatorii tehnico-economici ai investiției. Nu noi am adus războiul, nu noi am provocat creșterea prețurilor la materiale. Indicatorii i-am aprobat anul trecut, în 2021”, a spus primarul Emil Boc.

Patru firme de construcții sunt interesate de acest proiect. Reprezentanții companiilor l-au anunțat pe Emil Boc că proiectul a devenit prea scump.

„Sunt firme care au realizat 19 proiecte de metrou pe patru continente și care ne-au informat că ar fi dorit să participe la realizarea metroului din Cluj-Napoca, dar din cauza prețului aprobat anul trecut și a creșterii prețurilor de anul acesta, nu pot participa la licitație”, a mai spus Emil Boc.

Proiectul metroului din Cluj-Napoca a fost estimat în 2021 la 1,3 miliarde de euro și se întinde pe opt ani. Consiliul local a aprobat încadrarea în acest buget. Autoritățile locale se bazează pe o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.

Traseul ar urma să includă 19 stații, pe o lungime de 21 de kilometri. Conform proiectului aprobat de primărie, primul tronson al metroului din Cluj-Napoca ar trebui finalizat până în 2027. Singurul oraș din România care beneficiază de transport subteran este Bucureștiul.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE