Cei doi patroni ai stației GPL din Crevedia, unde au avut loc exploziile de acum aproape o lună, au fost aduși la Parchetul General. Potrivit unor surse, procurorii vor să facă percheziții informatice în cazul celor doi. Ionuț Doldurea și Cosmin Stîngă sunt în arest preventiv de două săptămâni. Ei au contestat decizia, însă judecătorii au refuzat să dispună o măsură mai blândă.
Anchetatorii vor să obțină mai multe probe, de aceea au nevoie de acces la dispozitivele electronice ridicate la perchezițiile care au avut loc la locuințele celor doi patroni. Prin percheziția informatică sunt copiate datele de pe dispozitivele electronice pentru a stabili dacă acestea constituie noi probe în anchetă.
Doldurea şi Stângă sunt acţionarii firmei Flagas SRL, care deţine staţia GPL de la Crevedia, unde s-au produs pe 26 august explozii soldate cu cinci decese şi aproximativ 50 de oameni răniți, printre care mulţi pompieri. De asemenea, zeci de case din apropierea staţiei GPL au fost distruse. Tragedia a avut loc în timp ce era efectuat un transfer de gaz între două cisterne.
Ionuţ Doldurea este fiul primarului din Caracal, Ion Doldurea, suspendat din PSD.
Pe 6 septembrie 2023, Doldurea şi Stângă au fost arestaţi preventiv pentru 30 de zile, în urma unei decizii a Judecătoriei Sectorului 5, însă ei au contestat această măsură, solicitând să fie cercetaţi în libertate, sub control judiciar, sau în arest la domiciliu. Tribunalul Bucureşti a decis marți că decizia privind arestul preventiv este definitivă.
Stația, fără autorizație de securitate la incendiu din 2020
Procurorii susţin că incendiul şi exploziile au fost cauzate, cel mai probabil, de scurgerile de gaze de la autocisternele sau cisternele depozit amplasate în curtea firmei şi de existenţa unei surse de aprindere.
Flagas SRL a fost înfiinţată la data de 8 februarie 2008, are sediul social în municipiul Caracal, judeţul Olt, iar principalul obiect de activitate este reprezentat de "comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate" (cod CAEN 4778), iar ca obiecte secundare de activitate, printre altele, sunt şi cele de "comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate", "comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate" şi "transporturi rutiere de mărfuri".
Procurorii notează că, din legislaţia secundară, se desprinde concluzia că nu este prevăzută posibilitatea depozitării GPL-ului în autocisterne, ci exclusiv în sistem cu instalaţie monobloc tip skid, montată suprateran sau în recipiente subterane, îngropate, acoperite cu nisip, în ambele situaţii trebuind ca recipientele să fie echipate cu aparatură de măsură, control şi siguranţă care să semnalizeze o funcţionare normală iar în caz de avarie să semnalizeze corespunzător.
De asemenea, normativele nu prevăd posibilitatea efectuării încărcării/descărcării de GPL între autocisterne, ci exclusiv încărcarea recipientelor sub/supraterane, iar pompele de vehiculare GPL acţionează doar între rezervoare şi staţia de distribuţie.
Pe de altă parte, la imobilul din Crevedia nu se putea derula nicio operaţiune cu GPL (depozitare, transvazare etc), deoarece pentru respectiva locaţie nu existau avizele şi autorizaţiile instituţiilor abilitate.
Staţia GPL din Crevedia funcţiona din iulie 2020 fără autorizaţie de securitate la incendiu.