Shanghai va deveni, la sfârșitul acestui an, primul oraș din lume cu parcare inteligentă subterană. În doar 90 de secunde, șoferii își vor putea lua mașina parcată la 19 etaje sub pământ. Mecanismul inovator va fi promovat ulterior în tot orașul, pentru a rezolva problema parcărilor.
O astfel de soluție pentru parcările din România este de domeniul science fiction, a spus, la Euronews România, fondatorul Urbanize Hub. Investiția ar fi extrem de costisitoare și nu ar rezolva problema orașelor sufocate de trafic.
Țara noastră ar trebui, în schimb, să se alinieze trendului din Europa de Vest și să caute soluții pentru un oraș mai prietenos cu pietonii și care să nu genereze atât de mult trafic.
”Cred că în România e science fiction să ne gândim la genul acesta de soluții, pentru că, în primul rând, singurele investiții publice care se pot face în următorii ani de către administrațiile din România sunt cele cu fonduri europene. Sunt o soluție.
A băga traficul în pământ și parcarea în pământ e o soluție, dar, din păcate, e foarte costisitoare și pe fonduri europene, dar și pe fonduri private.
Să ne gândim că, practic, soluțiile de parcare nu sunt o variantă pe termen lung pentru reducerea amprentei de carbon și pentru calitatea vieții. Că în fond și la urma urmei, de asta ne dorim orașe mai prietenoase cu oamenii, pentru a respira un aer mai curat, ori făcând locuri de parcare, fie ele și de genul science fiction, nu facem altceva decât să încurajăm mersul cu mașina”, spune Grațian Mihăilescu, fondatorul Urbanize Hub.