Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat decizia de revizuire a cadrului legal secundar privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă.
Modificările propuse vizează actualizarea rapidă a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile iniţiate din reţelele mobile, dar şi introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului în situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, potrivit unui comunicat al ANCOM, remis joi AGERPRES.
Măsuri dedicate asigurării accesului la serviciul de urgenţă 112 pentru utilizatorii cu dizabilităţi
„Localizarea cât mai exactă a apelantului la serviciul 112 este o acţiune extrem de importantă pentru ca utilizatorii să beneficieze de ajutor în timp util de la agenţiile specializate de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri etc.). În acest scop, au fost adoptate prevederi ce vizează actualizarea permanentă a bazelor de date care conţin informaţia de localizare primară. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice vor actualiza permanent bazele de date care conţin informaţia de localizare primară, printr-un canal de date securizat, în cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic de la modificarea informaţiilor conţinute, susceptibile de a prejudicia semnificativ procesul de localizare", se menționează în comunicatul ANCOM.
„Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilităţi la serviciul de urgenţă 112, furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligaţia de a asigura "originarea şi transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgenţă a comunicaţiilor de urgenţă realizate prin intermediul serviciului de conversaţie totală de către utilizatorii finali cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire sau cu afecţiuni auditive şi/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care aceşti utilizatori se află în roaming pe teritoriul României", mai arată comunicatul.
Ce este ANCOM?
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.