Potrivit lui Mircea Miclea, fost ministru al Educației, notele din acest an de la Bacalaureat nu reflectă imaginea reală a sistemului de învățământ românesc, iar subiectele au fost concepute astfel încât să ofere posibilitatea de a promova unui număr mare de tineri. Profesorul a atras atenția și asupra cifrei ridicate a absenților de la Bacalaureat.
”Această evaluare reprezintă o expresie cosmetizată, fardată, a ceea ce s-a întâmplat în realitate în sistem. S-au pus doar acele teme care puteau fi abordate cu mai multă ușurință de către elevi și, în felul acesta, s-a obținut o rată ridicată de promovabilitate, prin subiecte care au fost calibrate. Au fost făcute în așa fel încât să treacă majoritatea.
Să nu uităm că sunt aproximativ 40.000 de elevi care nu s-au înscris la Bacalaureat din diverse motive. Această cifră a dus la o reprezentare distorsionată a situației în raport cu realitatea, dacă ne uităm la cifra celor care au promovat. Să nu uităm că sunt vreo 50 de licee cu o rată de promovabilitate de un elev sau niciunul”, a declarat Mircea Miclea, pentru Euronews România.
Meditațiile private, o soluție la actualul sistem de învățământ
Fostul ministru al Educației i-a sfătuit pe părinții care își doresc o educație bună pentru copiii lor să lupte pentru o școală mai bună și să facă meditații. Acesta a vorbit și despre necesitatea de a fiscaliza meditațiile.
Specialistul a mai adăugat că, așa cum arată sistemul actual de învățământ din România - subfinanțat - nu poate să le asigure copiilor un nivel de educație optim.
Într-o altă ordine de idei, una dintre rațiunile pentru care a demisionat din funcția de ministru, în timpul guvernării Tăriceanu, a fost subfinanțarea educației. La acel moment, educația avea 3% din PIB și nu a primit mai mult nici după numeroase insistențe. Între timp, diferențe de la o guvernare la alta nu s-au sesizat. Dimpotrivă. Starea educației de stat s-a înrăutățit, iar în prezent, aceasta beneficiază de puțin peste 2% din PIB-ul național.