Mikeal Hwang este un om cu multe talente. Este biolog, artist și muzician, dar muzica pe care o creează este probabil ceva ce nu ai auzit până acum.
Hwang face muzică din microorganisme vii, care respiră, preluând sunete din drojdie vie și transformând mostrele în muzică ambientală.
https://t.co/cGbkkwFHAS Mikael Hwang (a.k.a. Psients) releases new EP broaching the intersection of science and art - #MikaelHwang #Psients https://t.co/Ar2iv1LTgq pic.twitter.com/Afbz1QBRt9
— Music-News.com (@MusicNewsWeb) July 14, 2022
„Am avut o problemă cu birocrația instituțională a științei, modul în care cercetarea științifică a devenit mai mult despre capital și mai puțin despre curiozitate”, a spus Hwang pentru Euronews Culture.
Hwang a găsit echilibrul dintre artă și știință
Cunoscut sub pseudonimul „Psients”, Hwang a găsit echilibrul dintre artă și știință.
„Muzica a fost întotdeauna o parte a vieții mele”, își amintește el.
Părinții săi erau amândoi muzicieni amatori, iar muzica electronică a orașului Seul, din Coreea de Sud, a fost o mare inspirație pentru el.
„M-a ajutat cu adevărat să creez o bază pentru arta mea bazată pe sunet. La sfârșitul masterului meu la Londra mi-a venit ideea de a asculta celulele. La acea vreme eram implicat într-un anumit tip de cercetare, utilizarea electricității ca medicament. Acest tip de cercetare m-a făcut să mă gândesc la diverse idei referitoare la intersecția lucrurilor”, spune el.
În loc să folosească electricitatea în scopuri terapeutice, s-a concentrat pe ascultarea celulelor
Hwang a crezut că, în loc să folosească electricitatea în scopuri terapeutice, s-ar putea concentra pe ascultarea celulelor.
„Am vrut să urmăresc acest lucru la doctorat, dar presupun că ideea era puțin ezoterică sau ciudată pentru comunitatea științifică de la acea vreme”, a mai spus el.
Incapabil să obțină finanțare, Hwang a fost forțat să-și pună cariera științifică în așteptare și să se întoarcă în Coreea de Sud, dar viziunea lui de a asculta celulele era de neclintit.
„Atunci mi-a venit ideea de a simplifica subiectul, de a-l transforma într-o manifestare artistică și de a le permite oamenilor să asculte sunete dintr-un mic lucru microscopic”, a mai povestit Hwang.
Susținut de Fundația Culturală Paradise, o fundație de artă cu sediul în Incheon, Coreea de Sud, proiectul a fost expus timp de 10 zile, între 19 mai și 29 mai, afișat alături de alte proiecte de artă bazate pe tehnologie. Instalația audio-vizuală este unul dintre singurele instrumente muzicale din lume care este literalmente în viață.
„Semnalul se rezumă în cele din urmă la trei componente: muzica, obiectul și instilarea. Am obținut mai întâi mostre de sunet de vibrații celulare, pe care le-am putut apoi întinde și manipula pentru a crea aceste noi tipuri de instrumente hibride digitale”, subliniază Hwang.
Hwang vrea să creeze un instrument muzical viu
Muzica nu a fost suficientă pentru Hwang. Această realizare l-a determinat să facă echipă cu directorul JART Atelier Design Studio, Jeffery Jehwan Kim, care a găsit o modalitate de a asculta biologia și de a crea un spațiu în care oamenii o pot experimenta.
Pentru a face acest lucru, Hwang s-a inspirat din instrumentele fundamentale folosite în biologie și muzică: placa Petri și discul de vinil.
„M-am inspirat din vasele Petri în care cultivăm microorganisme și din biologia din întreaga lume. Am personalizat designul unui disc, astfel încât să se formeze un compartiment gol în interiorul acestuia, inoculând o cultură vie de drojdie în interiorul acestuia”, explică Hwang.
Hwang și-a propus „să-i facă pe oameni să înceapă să se gândească la rolul biologiei în cultură” și vrea să meargă mai departe pe traseul microorganismelor muzicale, cu scopul de a crea un instrument muzical care este complet viu, în viitor.
„Vreau să creez un instrument care este viu, cu care să pot cânta. La sfârșitul spectacolului, instrumentul viu ar putea să piară și să creeze un eveniment muzical unic”, a mai spus acesta.