Având în vedere ambițiile UE pentru mobilitatea urbană ecologică, este probabil să existe tot mai puține locuri de parcare în orașele din Europa în viitor.
Parisul, de exemplu, a decis în 2020 să elimine aproximativ 70.000 de locuri de parcare la suprafață pentru a face orașul mai verde și mai prietenos cu oamenii.
Una dintre cele mai verzi capitale ale Europei, Copenhaga, a adoptat anul acesta o propunere de a elibera 600 din 1.050 de locuri de parcare publice în centrul orașului până în 2024.
Acesta poate fi un semn al vremurilor pentru unii șoferi. Dar un start-up din Israel, City Transformer, poate avea răspunsul la problemele legate de parcare cu micromașina sa urbană complet electrică, CT-2.
Cât măsoară mașina CT-2
La doar 1 m lățime în „modul city”, mașina subțire este suficient de îngustă pentru ca patru dintre vehicule să încapă într-un loc de parcare standard.
Având în vedere dimensiunea sa, producătorul auto spune că găsirea unui loc de parcare cu această mașină urbană va fi de 10 ori mai ușoară decât cu o mașină mai mare.
Dar în „modul de performanță”, ampatamentul mașinii se extinde la 1,4 m și poate accelera până la 90 km/h. Poate conduce până la 180 km cu o singură încărcare.
Compania a spus că în CT-2 poate încăpea două persoane care stau una în spatele celeilalte sau ar putea fi folosit pentru livrare sau pentru alte afaceri.
CT-2 cântărește 450 kg, ceea ce este mai puțin decât bateria unui Tesla Model 3.
„Există vreun motiv pentru care o persoană ca tine sau ca mine trebuie să manevreze în oraș o mașină de două tone și 600 de kilograme de baterie?”, a declarat Asaf Formoza, CEO-ul City Transformer.
Subvenții pentru mașini electrice mai mici
Compania intenționează să lanseze producția de CT-2 în Europa de Vest, cu o producție anuală inițială de 15.000 de vehicule până la sfârșitul anului 2024.
Cu toate acestea, City Transformer rămâne încrezător în ceea ce privește locația propusă pentru fabrica pe care a selectat-o în Europa de Vest.
CT-2 va costa 16.000 de euro, dar City Transformer spune că intenționează să facă lobby în Uniunea Europeană pentru subvenții pentru vehiculele electrice mai mici precum CT-2.