Pasionații de automobile clasice vor putea să își păstreze mașinile pe șosea, datorită unei companii din Marea Britanie care le transformă în mașini electrice.
Potrivit Societății producătorilor și comercianților de autovehicule din Marea Britanie, pe drumurile britanice circulă 40 de milioane de vehicule.
Multe dintre acestea sunt acum în conflict cu planurile de gândire ecologică ale guvernului britanic. Consilierii guvernului britanic au declarat că 46% dintre mașinile din Marea Britanie trebuie să fie electrice până în 2030 pentru a îndeplini obiectivele climatice ale Regatului Unit. Iar automobiliștilor li se oferă deja până la 2.000 de lire sterline (2.345 de euro) pentru a-și scoate din uz mașinile mai vechi și poluante, potrivit Euronews.
Start-up inovator
Cu toate acestea, un start-up din Marea Britanie s-a lansat pentru a împiedica motoarele clasice să ajungă la groapa de gunoi.
La sediul său din centrul Londrei, London Electric Cars a schimbat motoarele consumatoare de benzină de la Rover Mini, Land Rovers și Morris Minor cu motoare curate.
Lansat de fondatorul Matthew Quitter, start-up-ul inovator transformă mașinile de epocă în vehicule cu emisii zero cu ajutorul bateriilor reciclate Nissan Leaf și Tesla.
„Am văzut că în California există companii care converteau mașini, iar la momentul respectiv nu exista nimeni în Marea Britanie care să facă acest lucru”, a declarat fondatorul.
Imprimante 3D și celule cu ioni de litiu
Quitter a început în 2017 prin convertirea propriului său Morris Minor din 1953 cu ajutorul a nouă celule prismatice litiu-ion. Acum are o echipă de 10 persoane care lucrează la conversii.
Deoarece fiecare transformare este personalizată, poate dura până la șase luni pentru a converti o mașină, iar prețul unei conversii începe de la 25.000 de lire sterline (29.326 de euro).
Cu toate acestea, întrucât în Regatul Unit mașinile electrice sunt scutite de taxe de congestionare sau de taxe rutiere, proprietarii nu trebuie să plătească decât pentru electricitate, ceea ce înseamnă că pot circula de la 1 liră sterlină (1,17 euro) pe săptămână.
În timp ce inginerii de la Quitter lucrează cu imprimante 3D și cu celule litiu-ion, ei încearcă să păstreze intacte majoritatea dotărilor și accesoriilor mașinilor clasice.