Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cadouri de Crăciun pe buget redus. Prețurile ridicate schimbă obiceiurile de cumpărături pentru Sărbători

Anul acesta, luna cadourilor va fi sub semnul prețului. Potrivit unui studiu realizat de Oracle Retail, europenii sunt din ce în ce mai îngrijorați de costurile exagerate și de bugetele mai restrânse pentru perioada Sărbătorilor.

În mod sigur, reducerile vor fi în fruntea listei de cumpărături în acest sezon de Sărbători și asta pentru că vorbim de aproape 80% dintre consumatorii chestionați care au cumpărat deja cadouri sau urmează să cumpere mai devreme, pentru a găsi cele mai bune oferte.

Cei mai mulți vor cheltui mai puțin față de ceilalți ani

Întrebați de bugetul pentru anul acesta, mai bine de jumătate au spus că vor cheltui mai puțin față de ceilalți ani, iar peste două treimi dintre ei au declarat că se gândesc deja la un plan de finanțare.

Bugetul mic i-a constrâns pe oameni să regândească și lista cadourilor. Aproape o treime dintre ei au în plan să dăruiască timp, timp petrecut cu familia și prietenii. Mai bine de un sfert dintre cei chestionați vor face în dar călătorii, iar alții râmân la cadouri clasice, cum ar fi produsele de înfrumusețare sau echipamentele electronice. Pe lista de cumpărături se mai regăsesc haine, decorațiuni sau produse pentru animalele de companie.

Dacă în ultimii doi ani vorbeam de un număr foarte mare de cumpărături online, acum, odată cu ridicarea restricțiilor, oamenii au regăsit plăcerea de a colinda prin magazine după cadoul perfect. Puțin peste 40% dintre persoane intenționează să cumpere direct din magazin, în timp ce 20% încă oscilează între magazin și online.

Internetul este principalul loc în care consumatorii găsesc cele mai atractive oferte și produse

Nu mai este niciun secret pentru nimeni faptul că internetul este principalul loc în care consumatorii găsesc cele mai atractive oferte și produse. Rețelele sociale sunt în vârful clasamentului, cu un procent de puțin peste 20 la sută. Urmează cele de pe e-mail, promoții în magazine, reclame pe internet sau la televizor.

În cadrul sondajului au fost intervievați peste 8.000 de consumatori, din 11 țări diferite.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE