Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Lecții de muzică altfel. Elevii unei școli din Iași fac ora de muzică într-un laborator cu instrumente adevărate

Elevii școlii gimnaziale ,,Ion Simionescu”, din Iași, au avut parte de o mare surpriză, în acest an. Clasica oră de muzică s-a schimbat complet. Copiii au acum instrumente adevărate, cu ajutorul cărora învață în timpul cursurilor. Deși schimbările în educație se fac greu, uneori nu este nevoie decât de un vis pentru a face diferența.

Elevii fac ora de muzică într-un laborator cu instrumente adevărate. Fiecare are propria orgă și poate experimenta sunete noi. În plus, nu toți copiii sunt talentați cu vocea, dar pot avea talent la tobe sau la chitară.

La prima vedere, copiii par a forma o orchestră. În mod normal, până de curând, elevii făceau ora de muzică cu caietul în față, cu profesorul care le dădea exemple de melodii și ei, repetând după el. Acum totul este diferit, iar elevii sunt mult mai atrași de oră.

„E bine pentru că ne dezvoltăm prin muzică și învățăm muzica mai bine”, spune Lorenzo Moise – elev în clasa a V-a.

Proiectul a avut un mare succes. Mai ales că pentru mulți copii a fost primul contact cu instrumente adevărate. Odată cu dotarea laboratorului, ei și-au găsit noi pasiuni.

„Mi se pare foarte relaxant și mă face fericită că pot să îmi împărtășesc talentul, pot să evoluez, alături de alți copii, alți colegi. De majoritatea instrumentelor am auzit, doar că prima dată când chiar am pus mâna pe o chitară la ora de muzică și asta m-a făcut foarte fericită, spune Teodora Hagiu – elevă în clasa a V-a.

Chiar și cei care aveau experiență au fost încântați

„Sunt chitarist de vreo patru ani. Sunt bucuros că pot să am această ocazie să împărtășesc cântece cu colegii mei, cu prietenii mei la școală”, a adăugat Iustin Marcu – elev în clasa a VII-a.

Ciprian Juncă este cel care a adus această schimbare la ora de muzică. A devenit profesor acum 22 de ani și acesta a fost visul lui, să predea la o școală ca afară.

„Important este ca toți copiii să vadă ce înseamnă un instrument, să știe cum sună instrumentele respective, să vadă cum vibrează o coardă de chitară și așa mai departe. Din păcate, cam toate orele se fac cam ca acum 20 de ani, nu numai la muzică, și ar trebui, într-adevăr, să evolueze”, spune profesorul.

Dotarea laboratorului a costat 15 mii de lei

„Avem 30 de orgi. Pentru fiecare elev avem câte o orgă. Deci nu o să cânte cu vocea, în mod special. Elevii pot să exerseze mai întâi cu orga și apoi să cânte fie cu vocea, fie împreună și este altceva pentru toți. Avem chitare: chitară electrică, chitară bass, chitară clasică, instrumente de percuție. Avem în spatele clasei un set de tobe, avem instrumente de percuție latino, de salsa, tamburină.”

Conducerea unității școlare își propune să facă un laborator pentru fiecare disciplină în parte. Un pas a fost făcut și pentru ora de desen. Elevii din gimnaziu desenează pe șevalet.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE