Confederaţia Industriei Germane (BDI) a avertizat marţi că nivelul scăzut al râurilor şi seceta ameninţă securitatea lanţurilor de aprovizionare, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.
„Seceta persistentă şi nivelul scăzut al râurilor ameninţă securitatea aprovizionării industriei. Companiile se pregătesc pentru ce este mai rău. Situaţia economică, deja tensionată, devine şi mai gravă”, se arată într-un comunicat al patronatului german.
Vasele navighează cu încărcătură scăzută
Vasele de pe arterele fluviale, dacă navighează, o fac cu o încărcătură scăzută. Transferul încărcăturii care în mod normal se transportă pe cale fluvială către şosele şi pe calea ferată este în prezent dificilă din diferite motive, printre care lipsa de şoferi şi pandemia.
„Este o problemă de timp ca fabricile din industria chimică sau siderurgică să trebuiască să fie deconectate, deoarece uleiurile minerale şi materialele de construcţii nu ajung la destinaţie sau pentru că anumite transporturi grele nu se pot realiza”, avertizează BDI.
Consecinţa va fi reducerea aprovizionării, a producţiei şi a zilei de lucru în anumite sectoare, semnalează patronatul german.
Probleme de furnizare a energiei
Nivelul scăzut al râurilor poate, de asemenea, agrava problemele de furnizare a energiei, deoarece deficienţele din transport vor afecta planurile Guvernului de a creşte, temporar, utilizarea cărbunelui.
Comunicatul avertizează că perioadele de secetă, precum cea actuală, în viitor nu vor fi excepţie de la regulă, motiv pentru care este nevoie de crearea unui sistem care să permită o reacţie din timp la problemele care apar în transportul fluvial.
Seceta din Germania a făcut ca nivelul unor râuri să scadă la minime istorice.
Navigația pe Rin, perturbată
În cazul Rinului, nivelul scăzut al debitului generează deja perturbări în navigaţie. Pe Weser unele feriboturi au încetat să mai funcţioneze şi pe Elba navigaţia a fost întreruptă complet. Există temeri că în următoarele săptămâni va trebui, de asemenea, întreruptă navigaţia Rin, principala arteră de transport fluvial al ţării, şi care este utilizată de numeroase companii pentru transportul de mărfuri, mai scrie EFE, citată de Agerpres.
În afară de problemele pentru transportul fluvial, nivelul scăzut al râurilor şi creşterea temperaturii apei pot avea şi consecinţe ecologice, potrivit experţilor.
„Este puţină apă în Rin din cauza secetei. În plus, temperatura apei este ridicată şi combinaţia celor doi factori duce la ceva toxic pentru vieţuitoarele din Rin”, a declarat expertul în probleme climatice Karsten Brandt pentru revista „Der Spiegel”.
Potrivit acestuia, ce se întâmplă este ceea ce au anunţat de mai mulţi ani scenariile privind schimbările climatice, deşi, în timp, s-a sperat ca Germania şi Europa Centrală să fie mai puţin afectate.