Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Hidrogenul, combustibilul viitorului. UE vrea mai mult hidrogen produs cu energie verde

Uniunea Europeană a pus la punct o strategie de tranziție la energia verde, care se bazează inclusiv pe hidrogen ca alternativă la combustibilii fosili. Însă pentru moment este greu de aplicat. Iar experții atrag atenția că dezvoltarea economiei europene a hidrogenului pe scară largă nu este deloc ușor de realizat.

Hidrogenul a ajuns în prim-plan ca o resursă cheie în sectorul transporturilor pentru a îndeplini obiectivele de tranziție ecologică stabilite de Uniunea Europeană. Dar dezvoltarea lui s-ar putea dovedi dificilă. În portul Anvers, din Belgia, această stație de hidrogen este una dintre cele mai puțin de o mie din întreaga lume. Mașinile vin aici și încarcă hidrogen, care apoi alimentează vehiculul cu motor electric. Comisia Europeană dorește să extindă acest sistem și să extindă infrastructura de alimentare pe tot continentul. Dar cum în prezent sunt foarte puține instalații, hidrogenul poate fi cu adevărat o soluție viabilă pentru atingerea obiectivelor UE privind emisiile de CO2 din transport?

“Face parte din soluție. În principal, trebuie să investim masiv în surse regenerabile, cum ar fi solare și eoliene. Dar problema este că atunci când ai energie solară, când ai energie eoliană, de obicei nu ai consumatorul acelei energie. Hidrogenul este o modalitate perfectă de a stoca energia. Când nu îl folosești, îl depozitezi și îl poți refolosi în momentul în care ai nevoie. Hidrogenul va face cu siguranță parte din viitorul combustibililor. Nu spunem că vom face totul, dar credem că majoritatea echipamentelor grele [de transport] vor fi alimentate cu hidrogen în viitor”, a spus Roy Campe - Chief Technology Officer la CMB.TECH

Hidrogenul regenerabil ca cel de la această stație portuară din Anvers este creat prin electroliză, folosind electricitate verde pentru a extrage hidrogen și oxigen din apă. Este apoi stocat cât este nevoie. Bruxelles-ul vrea să folosească hidrogenul pentru a reduce emisiile în alte sectoare, inclusiv în fabricarea de produse chimice precum îngrășămintele și materialele plastice.

Samuel Furnari, inginer chimist la Universitatea Liberă din Bruxelles și fost oficial al Comisiei Europene, susține că producerea hidrogenului prin electroliză este pur și simplu imposibilă la o scară atât de mare. „Producerea de hidrogen prin electroliză este foarte complicată și consumă foarte mult energie. Și aceasta este marea diferență. Da, am văzut profesorul nostru producând asta la clasă și așa că credem că aceasta este o soluție. Nu, nu este. A face electroliza apei într-un mod industrial este foarte complicat. De aceea nu a existat. Nimeni nu face asta", a mai spus Samuel Furfari.

Cea mai mare parte a hidrogenului este produsă prin mijloace considerate poluante, cum ar fi gazul natural, care generează o cantitate mare de emisii de CO2. De aceea, Comisia aspiră să facă o tranziție către hidrogenul produs cu energie verde.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE