Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Elevii de liceu ar putea învăța matematica până în clasa a XII-a. Ministerul Educației: Proiectul este neasumat

Ministerul Educației precizează că au existat discuții pentru modificarea planurilor cadru, dar proiectul care a apărut în spațiul public "este o variantă neasumată de către Minister". Nicio modificare nu va fi făcută fără dezbateri publice. Studierea matematicii de către toți elevii la finalul liceului este văzută ca o măsură bună, în schimb, eliminara din trunchiul comun a logicii și psihologiei este o greșeală, spun reprezentanții societății civile.

Eliminarea fizicii, chimiei, a biologiei și geografiei din trunchiul comun pentru elevii de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, obligativitatea studierii matematicii pentru toți elevii de la toate profilurile în ultimii doi ani de liceu și eliminarea logicii și psihologiei din trunchiul comun de la uman și real, acestea ar fi modificările din planurile-cadru publicate de Edupedu.ro.

Ariana Dudună, președinte Asociația Elevilor din Constanța: ”Sunt unele măsuri îndrăznețe care ar putea să ne ducă într-o direcție mai bună. Spre exemplu, controversa referitoare la fizica, chimia, chimia, biologia de la liceu, din ultimii doi ani nu reprezintă neapărat ștergerea acestor materii, ci flexibilizarea materiilor pe care le studiază elevul. Dacă în clasa a XI-a știu că vreau să dau biologia la Bac, studiez doar Biologia șase ore pe săptămână dacă asta aleg eu. Suntem pentru flezibilizarea curriculei, să avem mai multe ore la alegerea elevului.”

Miruna Croitoru, președinte Consiliul Național al Elevilor: ”Dacă vorbim despre matematică, spre exemplu, care apare în trunchiul comun până în clasa a XII-a inclusiv la specializările umane, acest lucru trebuia prevăzut tocmai din cauza faptului că a apărut acea probă complementară opusă profilului, lucru pe care noi îl susținem. Adică profilul absolventului de liceu trebuie să fie unul care are competențe de bază în toate domeniile.”

Adrian Troie, profesor de Matematică, Colegiul Național Sf. Sava: ”Să înțelegem prin învățarea matematicii nu învățarea unor cunoștințe, mai curând învățarea unor idei generale, să învețe să gândească și să-și pună întrebări noi, este disciplina la care acest lucru se poate vedea și realiza cel mai ușor. Eu asta aș dori să ajutăm să educăm – acele competențe matematice despre care se tot vorbește, dar ele rămân, din păcate, în România o formă fără fond.”

Elevii și profesorii nu suțin eliminarea psihologiei din programa școlară

Dacă mai multă matematică este văzută cu ochi buni, eliminarea psihologiei și logicii din trunchiul comun este percepută negativ atât de elevi, cât și de profesori.

Adrian Troie profesor de Matematică, Colegiul Național Sf. Sava: ”În lumea în care trăim, tinerii trebuie să ajungă să discearnă între un enunț și adevărul acelui enunț. O persoană afirămă ceva, trebuie învățați oamenii să-și pună întrebarea: e adevărat sau e fals?”

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților: ”Ne-am fi dorit ca în ultimii doi ani de studiu, elevii să fie lăsați să studieze în special disciplinele profilului și disciplinele pentru care ei se duc mai departe către învățământul superior.”

Miruna Croitoru, președinte Consiliul Național al Elevilor: ”Tocmai pentru că erau două dintre cele mai importante discipline socio-umane dacă vorbim despre examene de admitere la diverse facultăți. Îi ajutau pe elevi să se pregătească pentru învățământul superior, iar dacă le eliminăm de la liceu, toate acestea se vor concretiza doar în creșterea meditațiilor.”

Elevii spun că decidenții trebuie să se hotărască ce fel de liceu vrem să organizăm în România.

Ariana Dudună, președinte Asociația Elevilor din Constanța: ”Sunt două viziuni. Prima: că liceul e pentru specializare, deci materiile care nu sunt de profil trebuie să dispară sau să fie cât mai puține, să se de abca doar la materiile de profil. Viziunea doi: Liceul nu e pentru specializare, caz în care să avem un liceu mai generalizat, să nu fie atâtea diferențe în funcție de profil, poate să desființăm profilurile.”

Ministerul Educației precizează că planurile cadru urmează să fie puse în dezbatere publică, fără să fi precizat când.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE