Aplicația lansată de Societatea de Transport București pentru studenți și elevi nu funcționează conform așteptărilor. Un ONG a semnalat că nu toți cei care vor să cumpere abonamente sunt recunoscuți în aplicație ca elevi sau studenți și astfel nu o pot folosi. Directorul STB susține că platforma nu are nicio problemă, deși recunoaște aceste deficiențe.
YouthTB este o aplicație pentru elevi și studenți prin care își pot achiziționa abonamentele exclusiv online, fără să mai meargă la ghișee. La nici 6 luni de la lansare, utilizatorii se plâng de numeroase probleme, cea mai răspândită fiind chiar nerecunoașterea statutului de elev sau student.
Studentă: Inițial mi s-a părut o idee foarte interesantă, pentru că e greu cu drumul și nu toate ghișeele fac abonamentele, dar, în momentul în care am încercat să mă înregistrez, mi s-a spus că nu sunt înregistrată ca student în baza lor de date. Am dezinstalat aplicația, pentru că am zis că nu mai are rost.
Ioana Corneev, jurnalist Euronews: Am încercat aplicația, iar la mine a funcționat. După ce am introdus datele cerute, aplicația m-a recunoscut. Apoi am încercat să achiziționăm un abonament direct de la casele de tichete STB. Să vedem ce fac cei cărora nu le-a reușit achiziția online.
Jurnalist: Bună ziua, ca să îmi fac abonament, dacă sunt studentă?
Operator punct de vânzare: Numai cu aplicația YouthTB. Numai dacă îl decontați sau există probleme cu aplicația, apar erori, atunci veniți la mine, altfel nu.
Numai în condițiile precizate de operatoarea punctului de vânzare STB se mai poate cumpăra fizic un abonament pentru elevi sau studenți. Însă, pentru a face acest lucru este nevoie de un formular care fie se completează la stația de vânzare, fie beneficiarul o descarcă de pe site-ul oficial STB și merge cu el direct completat.
Directorul Societății de Transport București recunoaște că aplicația nu poate fi utilizată de toți beneficiarii, dar consideră că nu este responsabilitatea serviciului de transport că unii dintre tineri nu sunt înregistrați în baza de date. Ministerul Educației adună teoretic listele cu studenții și elevii din București.
Adrian Criț, Director STB: Aplicația nu are o problemă, e vorba despre înregistrarea elevilor sau studenților. STB nu este responsabil că un elev sau student a fost omis de la școala sau de la facultatea unde trebuia să fie înregistrat.
Reprezentanții asociației care a semnalat impedimentele cer revenirea la vechiul sistem, cel în care abonamentele sunt emise la ghișeu, până când opțiunile aplicației sunt rezolvate.
Cristian Marin, Purtător de cuvânt Asociația „Metrou Ușor”: Abia în momentul în care se constată că toate aceste deficiențe au fost rezolvate, poate fi lansată versiunea oficială care să poată fi folosita de toată lumea. Abia atunci putem discuta de trecerea definitivă la această unică soluție. Noi o susținem și sperăm să fie extinsă mai departe, numai că trebuie făcută cu grijă, mai ales că astfel de măsuri pot duce chiar la efectul invers, anume reticența față de metode digitale.
În magazinele de aplicații, YouthTB are 1,5 stele din 5, adică un calificativ nesatisfăcător.