Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum reușesc restricțiile privind survolarea Rusiei să facă zborurile mai lungi și mai scumpe

La începutul acestui an, Air France-KLM a vorbit despre provocările cu care s-a confruntat compania aeriană în ceea ce privește readucerea zborurilor dintre Europa și China la nivelul de dinainte de pandemie.

Directorul general pentru China, Wouter Vermeulen, susține că restricțiile privind survolarea spațiului aerian rusesc este un obstacol semnificativ.

Acesta a adăugat că toate companiile aeriene europene nu au putut concura „pe picior de egalitate” cu omologii chinezi, care au permisiunea de a utiliza spațiul aerian rusesc.

De la invazia Ucrainei în 2022, țările au impus sancțiuni Rusiei și companiilor sale aeriene. Ca represalii, Rusia a limitat accesul la spațiul său aerian doar la câteva țări și transportatori.

Ce companii aeriene pot zbura deasupra Rusiei?

În urma introducerii sancțiunilor, Rusia și-a închis spațiul aerian pentru majoritatea companiilor aeriene.

Doar patru transportatori europeni sunt exceptați din cauza legăturilor lor diplomatice cu Moscova. Acestea sunt Air Serbia, Turkish Airlines, Pegasus Airlines și Belavia.

Turkish Airlines zboară către șapte aeroporturi din Rusia, în timp ce Air Serbia continuă să deservească Moscova, Sankt Petersburg, Kazan și Soci.

China are cel mai mare număr de companii aeriene care utilizează spațiul aerian rusesc. Beijing Capital Airlines, China Eastern, China Southern, Air China, Xiamen Air și Hainan Airlines survolează Rusia pentru a ajunge la numeroase destinații din Europa de Vest.

De asemenea, Emirates, Etihad și Qatar Airways operează în continuare în spațiul aerian rus.

Imposibilitatea de a survola Rusia modifică durata zborurilor și prețurile?

Pentru a evita spațiul aerian rusesc, multe zboruri între Europa și Asia sunt acum semnificativ mai lungi.

Companiile aeriene trebuie acum să zboare mai la sud, peste zone precum Turcia, Asia Centrală, China și Mongolia.

Companiile aeriene precum British Airways (BA), Finnair, KLM și Lufthansa au fost nevoite să adauge între una și trei ore călătoriei din cauza rutelor alternative.

De exemplu, zborul BA între New Delhi și Londra durează acum o oră în plus, în timp ce zborul Londra-Tokyo a trecut de la 12 la 14 ore.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE