Șoferii vor avea obligația de a folosi în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă și pe drumurile naționale (DN), nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri naționale europene.
Modificarea apare într-un proiect legislativ avizat în comisiile de specialitate ale deputaților și care urmează să primească votul final în Parlament, potrivit profit.ro.
Proiectul fusese respins de senatori în 2020, dar după ce anul trecut Guvernul a transmis aleșilor că susține inițiativa, acum proiectul a fost avizat în comisia de specialitate a deputaților, cu propunerea de a fi adoptat.
În sprijinul măsurii, este adus argumentul că tot mai multe state europene prevăd, în legislația privind circulația pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului, urmărind prin aceasta reducerea semnificativă a numărul de accidente.
Aproximativ 19.900 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o creştere cu 6% faţă de 2020, arată datele publicate luni de Comisia Europeană. În perioada 2019 - 2020, numărul deceselor rutiere s-a diminuat cu 17%, în urma nivelului de trafic mai scăzut, ca urmare a restricţiilor impuse în pandemie.
Media UE a fost în 2021 de 45 de decese la un milion de locuitori. În 2021, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (20 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) şi Danemarca (22 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), în timp ce România (cu 92 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) şi Bulgaria (cu 81 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) au înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii.