A fost publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru prin care au fost alese noile criterii de acordare a burselor pentru elevi.
Bursa socială de care aveau parte elevii de liceu care studiau în altă localitate a fost eliminată. Același regim l-a primit și bursa de merit a elevilor de clasa a V-a.
Valoarea bursei sociale pe care o primeau elevii claselor IX-XII care învățau în altă localitate decât cea de domiciliu era de 200 de lei. Ministerul Educației nu transis modificarea condițiilor burselor înainte ca acest lucru să se întâmple.
Ordinul va fi valabil în anul școlar 2022/2023, la o săptămână după începerea cursurilor.
Bursele de merit pentru elevii de clasa a V-a nu se mai pot acorda pentru că structura anului școlar bazată pe module – în care elevii au o singură medie generală la final de an - nu mai permite.
Până acum, baza de acordare a bursei era media pe semestrul I. În aceste condiții, bursele de merit nu vor fi acordate decât elevilor din clasele VI-XII din școlile de stat, se mai precizează în ordinul de ministru.
Bugetul pentru bursele elevilor se va dubla
Sorin Cîmpeanu afirmă că prin proiectul legii "România Educată" bugetul anual pentru bursele elevilor se va dubla în raport cu anul 2022 şi va fi de 10 ori mai mare în raport cu anul 2020 (2,7 miliarde lei anual faţă de 270 milioane lei în anul 2020).
"Reprezentanţii politicianismului care solicită să primească burse sociale şi toţi elevii proveniţi din familii cu venituri mari sau foarte mari, doar pentru că locuind în proximitatea marilor oraşe învaţă în licee din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara sau Sibiu, solicită ca elevii aflaţi cu adevărat în dificultate să aibă un sprijin material puternic diminuat! Iar cu acest lucru Ministerul Educaţiei nu poate fi de acord! Bursele sociale, alături de alte măsuri sociale, precum acordarea de tichete sociale în valoare de 500 lei acordate tuturor elevilor care au nevoie de sprijin, încurajează egalitatea de şanse. Resursele trebuie astfel dirijate încât să ajungă la cei care au cea mai mare nevoie şi astfel să fie eficiente în reducerea abandonului şcolar şi în asigurarea de condiţii mai bune de participare la educaţie pentru elevii proveniţi din medii socio-economice defavorizate sau din familii defavorizate", conchide ministrul.