Bucureștiul va avea 36 de kilometri de piste noi de biciclete, însă nu de mâine, ci până în anul 2030. Asta prevede ultimul proiect aprobat în ședința Consiliului General al Capitalei. Problema traseelor pentru bicicliști este una veche.
Față de restul capitalelor europene și chiar de celelalte orașe din țară, capitala României este cu mult în urmă, spun experții. Bucureștiul ocupă locul 14 în topul celor mai congestionate orașe din lume, iar la nivelul Uniunii Europene este chiar pe primul loc.
Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa
Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa. Avem doar 15 kilometri de marcaje funcționale, în timp ce alte capitale europene se mândresc cu sute de kilometri de rute interconectate. Multe orașe au investit și mai mult în acest tip de infrastructură în timpul pandemiei. Spre exemplu, Milano a transformat 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor în zone pietonale și pentru bicicliști.
Eduard Dumitrașcu, Asociația Română pentru Smart City: „Dacă ne uităm la ce se întâmplă în alte orașe din România vedem că Bucureștiul e în urmă. Dacă ați văzut ce modificări s-au făcut la Cluj, Timișoara, dacă ieșim din România și ne uităm la ce se întâmplă cu europenii, haideți să ne uităm doar în Amsterdam, acolo unde sunt 880.000 de biciclete la o populație de doar 800.000 de locuitori. În Paris, acolo, sunt 700 de km de piste pentru biciclete într-o inițiativă pentru investiție pornită de doamna primar încă din 2014.”
Promisiune: până în 2030, bucureștenii vor avea 36 de km noi de piste de biciclete
Pe hârtie, edilii promit că până în 2030, cu ajutorul fondurilor din PNRR, bucureștenii vor avea 36 de km noi de piste de biciclete. Oamenii sunt rezervați. Nu mai cred în proiecte, ci așteaptă fapte.
La începutul mandatului de primar al Sectorului 2, Radu Mihaiu a spus ca își dorește construirea unui traseu de biciclete de 3,5 km, între Obor/ Moara lui Asan și intersecția dintre Calea Floreasca și Șos. Fabrica de Glucoză. A trecut mai bine de un an și jumătate de la acea declarație, iar străzile sunt în continuare nemarcate.
Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: „Apropo de acea pistă de la Moara lui Assan la Fabrica de Glucoză, am avansat, inclusiv. Am agreat cu Primăria Capitalei că se poate. Avem de rezolvat niște probleme de proprietate, în sensul că această poștă trece prin proprietate privată. Eu estimez că putem începe lucrările anul viitor, dacă reușim să rezolvăm și cu entitățile private.”
Bucureșteancă: „Sunt de acord, în general, cu tot ce înseamnă sport, civilizație.”
Bucureștean: „Ești în formă, întinerești când mergi cu bicicleta, serios.”
Bucureștean: „Nu prea îi văd locul, circulația e aglomerată. Nu-mi dau seama dacă ar putea fi posibil așa ceva.”
Unii s-au săturat de claxoane, fluiere de polițiști în intersecții, mașini bară la bară și blocaje în trafic. Sufocați de aglomerație, unii șoferi au început să renunțe la mașini și să urce pe biciclete, cu care se strecoară prin trafic, pe unde reușesc, în lipsa unei infrastructuri bine puse la punct.
Peste 43 milioane lei, bugetul pentru amenajarea pistelor
Primăria Capitalei a alocat în bugetul pe 2022 peste 43 milioane lei pentru amenajarea pistelor pentru biciclete. Banii merg pentru a finaliza lucrurile deja începute.
Finalizarea lucrărilor la pistele din nordul Capitalei și a celor de pe Bd. Elisabeta și Splaiul Independenței, dar și unele noi pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, Bd. Unirii, Bd. Decebal și Bd. Basarabia.