Alături de automobile clasice, mopedele şi ricşele pe care cubanezii le folosesc pentru a se deplasa în capitala ţării lor, Havana, un nou tip de mijloc de transport a început să apară pe străzile lor - biciclete din bambus, fabricate de un atelier local, informează Reuters.
Velo Cuba, un magazin de biciclete care organizează şi tururi turistice, produce acest vehicul uşor şi ecologic, ca parte a unui program finanţat de Ambasada Ţărilor de Jos în Cuba.
Bicicletele de acest tip pot fi deja văzute pe străzi în timp ce sunt folosite de persoane care vizitează grădina zoologică din oraş sau care fac plimbări de-a lungul zonei costiere.
"Există 28 de specii de bambus în China", a declarat Nayvis Diaz, fondatorul Velo Cuba. "Din fericire, aici avem la dispoziţie cele două sau trei specii de care este nevoie pentru a produce aceste biciclete", a adăugat el.
Atelierul a încheiat un parteneriat cu voluntari din diverse zone sociale, de la asociaţii ale mamelor casnice şi până la comunitatea surzilor, pentru a-i învăţa pe rezidenţi cum să producă aceste biciclete şi cum să le repare.
"Este important pentru noi să învăţăm o profesie. Acest lucru ne va ajuta în viitor", a declarat Yaquelin Gonzalez, care este surdă.
Unii dintre clienţii care folosesc în prezent bicicletele fabricate de Velo Cuba ar putea deveni angajaţi ai companiei în viitor sau ar putea să îşi deschidă o mică afacere proprie de acelaşi tip, a adăugat Nayvis Diaz.
Transportul şi locurile de muncă stabile reprezintă probleme cronice în Cuba, o ţară a cărei economie a fost grav afectată de pandemia de coronavirus.
Cuba dă vina pe sancţiunile impuse de Statele Unite în perioada Războiului Rece pentru a justifica frânarea creşterii sale economice, iar embargoul care a dus la absenţa maşinilor din import i-a obligat pe rezidenţi să se bazeze pe vehicule vechi de câteva decenii sau pe mopede aduse din China, care au început să sosească în ţara insulară în anii 1990.