O cantitate mai mică, la același preț. Autoritățile vor să combată fenomenul Shrinkflation, așa că de azi a intrat în vigoare ordinul ANPC prin care operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii despre produsele a căror cantitate a fost redusă, dar pentru care plătesc la fel. Între timp, oamenii spun că observă tot mai des aceste practici în magazine.
Fenomenul Shrinkflation se referă la vânzarea unui produs preambalat al cărui volum sau a cărui greutate a fost redusă, însă prețul a rămas același. Cumpărătorii confirmă că au observat tot mai des astfel de produse pe rafturile din magazine.
„Într-adevăr există anumite produse care au același preț dar au cantitate mai mică. Normal că nu e în beneficiul cumpărătorului și tocmai de asta e binevenită această regulă, noua lege”, spune un cumpărător.
Ordinul emis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor impune de acum o informare corectă a cumpărătorilor asupra acestei practici comerciale.
În plus, ordinul cuprinde și o anexă cu exemple de etichete care trebuie expuse la raft. Mai mult, informarea trebuie menținută pe o perioadă de cel puțin 30 zile din momentul în care produsul ajunge la vânzare.
Retailerii spun că sunt gata să implementeze măsura.
Ionuț Ardeleanu, CEO lanțuri de hypermarketuri: „Cred că este și jobul nostru sa asigurăm o comunicare transparentă cu clientul și să încercăm să-i protejăm puterea de cumpărare în cele din urmă. Suntem în lucru cu masura asta.”
Fenomenul Shrinkflation a fost observat în mai multe țări din Europa. În Franța de exemplu, produsele a căror cantitate a fost redusă, dar care au același preț sunt semnalate la raft cu autocolante speciale.