Circulația trenurilor se desfășoară cu dificultate la metrou, din cauza unui tren care a întâmpinat o problemă tehnică, la ora 9:05. Metroul se deplasa pe ruta Universitate-Piața Romană, potrivit Metrorex.
Mecanicul a decis debarcarea călătorilor în stația Universitate și retragerea trenului în depou pentru verificări și remediere. Călătorii au fost preluați de următorul tren sosit în stație, se menționează în comunicatul Metrorex. Potrivit operatorului de transport, în urma acestui eveniment nu a fost pusă în pericol în niciun moment siguranța călătorilor.
Întârzieri repetate la metrou
Metrourile vin mult mai greu de câteva zile, în Capitală. Intervalul de așteptare e de multe ori de 10-14 minute.
Metrorex transmite imposibilitatea respectării graficului integral de circulație. Intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe rețeaua de metrou va fi de:
- 12-14 minute pe magistrala 1
- 10 minute pe magistrala 2
- 12-14 minute pe magistrala 3
- 7-10 minute pe magistrala 4
- 9 minute (Eroilor-Romancierilor) și 18 minute (Romancierilor-Valea Ialomiței/Râul Doamnei) pe magistrala 5.
Problemele de la metrou au fost anticipate încă de acum o săptămână, când Alstom a anunțat că trenurile de la metrou vor continua să aibă întârzieri „până la următoarea rectificare bugetară”, pe măsură ce unele dintre garnituri vor fi retrase din circulație, ca urmare a lipsei reviziilor de mentenanță asupra acestora de către compania franceză Alstom.
Suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță efectuată de către Alstom Transport SA, pentru o parte din trenurile de metrou, determină retragerea acestora din circulație, la momentul în care vor ajunge la o scadență a reviziilor (la limita de kilometrii sau interval de timp)”, a transmis Metrorex, într-un comunicat.
Ce soluții găsesc autoritățile
„Aglomerația a fost pe diferite perioade o temă de discutat. Nu vorbim neapărat numai de Covid, ci și de apariția unor situații, cum a fost în această dimineață un apel că o garnitură a plecat cu foc la baza ei, dar, de fapt, era o problemă de frână și nu serioasă. Nu era nevoie de intervenție. Deci, astfel de situații pot genera o panică, oamenii să fugă, să iasă, să se accidenteze. Singurele soluții rămân suplimentarea transportului public în comun suprateran și suplimentarea garniturilor, în limita în care se permite acest lucru celor de la metrou, în subteran. Ambele modalități trebuie analizate de cei care au competența să vadă ce pot face în acest sens. Pe problema aglomerării nu am discutat acum, recent. Au mai fost discuții anul trecut, pentru a găsi soluții pe anumite momente. Noi oricum avem ședințe și purtăm discuții cu metroul continuu. Lucrurile s-au îmbunătățit acolo și au luat măsuri de siguranță suplimentare. Urmează să avem astfel de discuții și în următoarea perioadă”, a declarat Raed Arafat, șeful DSU, la Euronews România.
Conducere nouă la metrou
Ministrul Transporturilor vrea să schimbe conducerea Metrorex, astfel încât compania de stat să devină profitabilă și să nu mai primească bani din bugetul de stat, în condițiile în care deservește doar Capitala. Sorin Grindeanu a declarat că până la finalul acestui an compania va avea atât un nou director general, dar și un nou Consiliu de Administrație.
„Metrorexul n-are de ieri, de azi aceste probleme. Și nu sunt singurele (...) Nu mi se pare normal ca, din banii tuturor românilor, să se se subvenționeze non-stop o societate de transport din București. Chiar dacă Bucureștiul contribuie cu cea mai mare sumă la bugetul de stat. De ce ar fi de acord un timișorean să subvenționeze o societate de transport din București?”, spune Sorin Grindeanu.