În plin sezon de vacanțe, compania aeriană Wizz Air anunță că va reduce numărul de zboruri din România, în luna august.
Decizia vine după ce mai multe curse au fost amânate sau chiar anulate din diverse motive, precum grevele personalului din aviație sau lipsa pieselor de schimb.
Oficialii companiei spun că au luat această decizie acum ca să nu fie nevoiți să anuleze cursele în ultimul moment.
Reprezentanții Wizz Air nu au dat detalii în legătură cu numărul pasagerilor care vor fi afectați și nici nu au spus care sunt destinațiile vizate.
Românii care și-au programat călătorii în acea perioadă vor trebui să își găsească alte curse sau își primesc banii înapoi.
Ce drepturi au pasagerii cu zbor anulat/întârziat
Regulamentul Parlamentului European al Consiliului Uniunii Europene cu privire la anularea sau întârzierea zborului spune că toate companiile aerie au obligația de a oferi pasagerilor să aleagă una dintre următoarele variante:
1. Rambursarea prețului biletului
2. Redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie
3. Redirecționarea la o dată ulterioară agreată de călător în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.
În ceea ce privește despăgubirile, dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro;
Dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro;
Dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euro;