YouTube vine cu noi funcții de cumpărături, pe lângă reclamele adăugate recent, în serviciul său de video-scurt asemănător TikTok.
Măsura vine în încercarea de a diversifica fluxul de venituri restrâns de scăderea cheltuielilor publicitare, a raportat marți Financial Times.
Vânzările de reclame pe YouTube, deținută de Alphabet (GOOGL.O), au scăzut la 7,07 miliarde de dolari în al treilea trimestru de la 7,2 miliarde de dolari cu un an mai devreme, deoarece unii agenți de publicitate și-au retras investițiile publicitare în fața unei încetiniri economice.
Raportul vine la câteva luni după ce YouTube a dezvăluit o nouă modalitate prin care creatorii pot câștiga bani pe videoclipuri scurte, introducând publicitate pe funcția sa video Shorts și oferind creatorilor de videoclipuri 45% din venituri.
Platforma s-a luptat să concureze cu TikTok, aplicația care a început să găzduiască videoclipuri scurte care ulterior a crescut la 1 miliard de utilizatori lunar.