Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Buletin electronic în București 2025. Toate programările disponibile pentru aprilie și majoritatea pentru mai, ocupate

Eliberarea unui buletin electronic poate fi solicitată, începând de joi, de către cetăţenii români cu vârsta de peste 14 ani care au domiciliul în Bucureşti, a anunțat Ministerul de Interne.

Programările pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate în București pot fi făcute doar online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/

24/04/2025 , 11:35

Toate programările disponibile pentru luna aprilie și majoritatea pentru luna mai au fost deja ocupate

„În doar câteva ore din prima zi în care cartea Electronică de Identitate a devenit disponibilă pentru cetățenii cu domiciliul în București, toate programările disponibile prin platforma HUB a MAI pentru luna aprilie au fost ocupate de cetățenii care doresc noul document de identitate.

De asemenea, pentru luna mai au rămas disponibile doar câteva intervale orare în a doua jumătate a lunii.

Având în vedere interesul major manifestat pentru Cartea Electronică de Identitate,  Ministerul Afacerilor Interne și autoritățile publice locale au început demersurile pentru suplimentarea numărului de ghișee de preluare a cererilor și, inclusiv, a locurilor disponibile pentru programare”, se arată într-un comunicat al MAI.

Cât durează eliberarea unui buletin electronic în București

Primele cărţi de identitate electronice urmează să intre în posesia cetăţenilor cu domiciliul în București, începând cu 12 mai.

„Opţiunea pentru a solicita o carte electronică de identitate poate fi exprimată oricând de către titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate”, au precizat reprezentanții Ministerului de Interne.

Autoritățile estimează că, în medie, va dura 10 zile pentru solicitarea și eliberarea buletinului electronic, până la finalizarea extinderii noilor buletine. După operaţionalizarea noilor acte de identitate la nivelul întregii ţări, perioada de aşteptare pentru eliberarea documentului electronic de identitate se aşteaptă să fie diminuată, a mai precizat MAI.

Potrivit Agerpres, odată cu finalizarea activităţilor tehnice prin extinderea emiterii cărţii electronice de identitate la nivel naţional, cetățenii vor putea opta între a solicita eliberarea unei CEI sau a unei cărţi de identitate simple care nu va conţine suport de stocare electronic (cip) şi care va fi pusă în circulaţie în a doua jumătate a lunii mai.

Principalele avantaje ale buletinului electronic

Principalele beneficii ale cărții electronice de identitate (CEI) sunt dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, potrivit normelor europene, elemente avansate de securitate, care asigură protecţie împotriva falsificării şi a furtului de identitate, posibilitatea utilizării ca document de călătorie, acces facil la servicii electronice şi posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE