Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Varianta ocolitoare a municipiului Satu Mare, de aproape 20 de kilometri, a fost dată în folosință după 5 ani

Varianta ocolitoare a municipiului Satu Mare, care are o lungime de aproape 20 de kilometri, a fost dată în circulaţie vineri, într-un termen de cinci ani care a durat „mult prea mult”, potrivit ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, citat de Agerpres.

„Cu o lungime de 19,54 km, această Variantă va avea un important impact economic pentru întreaga zonă, pe termen mediu și lung: reducerea duratei de transport, creşterea confortului şi siguranţei în trafic, economie de combustibil, dezvoltarea localităților deservite”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

Deschiderea variantei s-a realizat în prezenţa ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, a ministrului Apărării Naţionale, Vasile Dîncu și a viceprim-ministrului Kelemen Hunor.

Investiţiile în infrastructura de transport, „strategice”

„Proiectul variantei ocolitoare a municipiului Satu Mare este unul strategic pentru această regiune, fiind un proiect, aşa cum ştim cu toţii, cu puternice implicaţii transfrontaliere. Cum bine ştiţi, varianta ocolitoare Satu Mare este parte a unui drum expres care va face legătura cu Ungaria, prin viitorul punct de trecere a frontierei de la Oar, un proiect care, aşa cum ştiţi, se află în linie dreaptă, borna cu kilometrul zero fiind amplasată la punctul de întâlnire a drumului, pe graniţă, încă de anul trecut. 

În contextul geostrategic şi geopolitic actual, investiţiile în infrastructura de transport şi dezvoltarea de noi puncte de trecere a frontierei, mai ales în regiunea nord, în regiunea de nord-vest, în regiunea de nord - nord-est sunt prioritate şi au un impact pozitiv în fluidizarea transportului de urgenţă, în special pe relaţia cu Ucraina şi nu numai cu Ucraina, ci şi cu Republica Moldova. Este foarte important să investim în astfel de obiective pentru a creşte mobilitatea persoanelor şi a asigura conectivităţi cu reţeaua europeană de transport", a afirmat ministrul Bode.

Potrivit administraţiei locale, centura oraşului Satu Mare începe din nordul municipiului, de la intersecţia cu DN19 dinspre Halmeu şi Sighetu Marmaţiei şi continuă pe partea de vest a oraşului, intersectează DN19A şi DN19 spre Carei şi se termină în partea de sud la intersecţia cu E81/DN19A spre Zalău şi Cluj-Napoca.

Varianta de ocolire Satu Mare este o investiţie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, printr-un proiect finanţat integral din fonduri europene prin POIM - Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, cu o valoare de 304 milioane lei fără TVA, se arată pe site-ul Primăriei Satu Mare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE