Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Undă verde pentru metroul din Cluj-Napoca. Contractul de finanțare pentru construcția primei magistrale, semnat

Ministerul Transporturilor a semnat joi contractul de finanțare pentru cele două etape necesare construirii Magistralei 1 a metroului din Cluj-Napoca. Investiția se ridică la 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Anunțul a fost făcut de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

„Cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcţia metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanţare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcţiei Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a liniei de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 staţii şi a depoului", a precizat ministrul Transporturilor.

Nouă stații ale metroului din Cluj, gata până în 2026

În prima etapă vor fi realizate lucrările pe 9,16 km care includ secţiunea Sfânta Maria - Europa Unită (nouă staţii) şi depoul.

„Lucrările din această etapă, finanţată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026", a afirmat Grindeanu.

În a doua etapă vor fi alocate fonduri pentru a construi secţiunea Ţara Moţilor - Sfânta Maria (şapte staţii) şi Piaţa Mărăşti - Muncii (trei staţii), care totalizează 11,87 km.

Metroul din Cluj-Napoca va avea 19 stații

Cu un traseu de 21 de kilometri, metroul va face legătura între Cluj-Napoca şi Floreşti, fiind prevăzut cu 19 staţii. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030.

La sfârșitul anului 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii anunţa aprobarea de către Guvern a indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj, valoarea totală iniţială a investiţiei (inclusiv TVA) fiind de aproape 10,113 miliarde lei, conform Agerpres.

Prin obiectivul de investiţii "Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj" se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.

Finanţarea metroului clujean se va realiza din fonduri externe nerambursabile (inclusiv Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca şi al UAT Comuna Floreşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE