Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Un pas mai aproape de metroul către Otopeni. Când vor putea călătorii să circule pe Magistrala 6

Călătorii vor putea circula în 2027 pe magistrala de metrou M6 care face legătura cu aeroportul Otopeni. Declarația a fost făcută de directoarea Metrorex, marți, cu ocazia semnării contractului dintre ministerul Transporturilor din România și asocierea de companii din Turcia.

”Acest contract are o durata de 48 de luni de la semnare, perioada de proiectare. De asemenea, pentru lotul 1  - proiectare de execuție și lucrări de structură de rezistență, perioada de execuție este tot de 48 de luni. Orizontul de timp, pentru finalizarea întregii magistrale 6 este anul 2027,” a declarat Mariana Miclăul, director general Metrorex.

Noua magistrală va avea șase stații de metrou

Potrivit ministrului Sorin Grindeanu, Magistrala 6 va avea o lungime de 7,6 km. Vor fi realizate șase stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.

”Una dintre schimbările deja acceptate de Comisia Europeana în PNRR este acest schimb între M4 și M6. Deja este acceptat de către Comisie ca schimbare în PNRR. Deci vorbeam de primul tronson unde în iunie vor începe lucrările. Și de aceasta al doilea. Tot șase stații, ca și pe primul tronson și care va lega stația Tokyo de Aeroportul Otopeni,” a declara Sorin Grindeanu, ministrul Transportului.

Ionuț Ciurea a explicat ce înseamnă semnarea acestui contract și cum vor se vor desfășura în continuare lucrările.

„S-a semnat pe bani de la buget și prin finanțare, prin credite doar partea de structură. Nu vorbim aici de partea de finisaje. Săpătură cu cârtițele și săpătură în stații. Nu vorbim aici de finisaje care țin de un contract separat. Noi ne chinuim să găsim 20 de miliarde pentru altele, mai urgente. Îmi vine greu să cred că o să găsim pentru aceste șase stații chiar dacă vorbim doar de structură. E un risc peste un an și jumătate să intrăm în teren să blocăm bucăți din DN1 și să stăm cu anii să se găsească bani în buget să se finanțeze această linie de la Băneasa la Aeroportul Otopeni,” a explicat Ionuț Ciurea, asociația Pro Infrastructură.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE