Nokia a lansat telefonul Barbie. Este vorba despre un dispozitiv roz aprins (cum altfel?) cu clapetă și un singur joc, fără cameră frontală, cu funcții de apeluri și mesaje text, însă cu acces limitat la Internet. Se încearcă astfel reducerea dependenței digitale, scrie Euronews.
Telefonul Barbie, lansat în Europa
HMD, care produce telefoane marca Nokia, și producătorul de jucării Mattel au bătut palma și au lansat acest produs.
Telefonul a ajuns deja în Europa și este destinat în special tinerilor, și poate și părinților lor, care caută o modalitate de a mai reduce din timpul de utilizare a dispozitivelor și aplicațiilor digitale. Cum ar veni, celor care vor să facă „detoxifiere digitală”.
Lars Silberbauer, director executiv al HMD, a precizat că telefonul Barbie își propune să ajute la combaterea dependenței de smartphone-uri și să limiteze astfel efectele nocive ale rețelelor de socializare asupra vieții de zi cu zi.
„Am remarcat această tendință care a început în SUA și a venit către Europa, cum că tot mai mulți oameni chiar vor să nu aibă o experiență digitală tot timpul”, a spus el, potrivit Euronews.
Telefonul Barbie nu are ecran tactil. Nu puteți descărca aplicații sau accesa rețelele de socializare. Prin urmare, nu vă puteți conecta nici la Facebook, nici la Instagram sau TikTok, și nici la WhatsApp. În schimb, vă puteți retușa machiajul sau aranja părul - pentru că dispozitivul are o oglindă.
Telefonul costă 117 euro și a fost lansat, deocamdată, doar în Marea Britanie. Cumpărătorii primesc, de asemenea, și câteva huse, un șnur cu mărgele și alte accesorii colorate pentru a-l putea personaliza.
Ultimele analize arată că ar urma se fie vândute aproximativ 400.000 de telefoane Barbie în Regatul Unit, doar în acest an.