Aproape jumătate dintre zborurile de pe Aeroportul Otopeni au avut intârzieri, iar alte zeci au fost anulate. Așa sună bilanțul unei săptămâni la începutul sezonului estival în România. Situația este aceeași în aproape toate aerporturile lumii. De vină sunt grevele angajaților, dar și lipsa personalului navigant după restructurările din perioada pandemiei de Covid.
În ultima săptămână pe Aeroportul Henri Coandă, 957 de zboruri (aterizări și decolări) au avut întârzieri mai mari de 30 minute.
Tot în ultima săptămână 56 de zboruri au fost anulate de către companiile aeriene (30 de decolări și 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair 6, iar Tarom 4 zboruri. În tot acest interval, pe Henri Coandă au fost operate 2.357 de zboruri.
Reprezentanții aeroportului Henri Coandă spun că bilanțul este grav, dar ca România este puternic afectată de turbulențele industriei aviatice din întreaga lume-lipsă de personal și proteste. „În cazul acestot greve, cursele care vor fi anulate se anunță, de regulă. din timp. Adică nu vom vedea pasageri cu bagaje sosiți la aeroport care sa constate că au o cursă anulata și trebuie să se reorienteze”, a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvânt al Aeroportului „Henri Coandă”.
Vacanțe date peste cap
Grevele angajaților din aeroporturi dau deja peste cap vacanța a sute de turiști, spun experții în turism.
Marile probleme ale industriei aviatice din intreaga lume erau anticipate încă de la începutul anului, iar apogeul haosului de dovedește a fi chiar sezonul estival. O situație specială este cea a companiei Luthansa, acuzată chiar de angajații săi de management defectous. Aceștia cer transportatorului german să pună capăt ”nebuniei reducerii costurilor prin concedieri in masă”.
Nici pe restul aeroporturilor din țară situația nu este mai roz. Spre exemplu, pe aeroportul din Cluj-Napoca, numărul orelor de întârziere ale zborurilor a ajuns la 226 într-un interval de 7 zile. Au fost, de asemenea, 10 zboruri anulate.
Iar în aeroporturile lumii încep să apară afișe de acest tip: „Din cauza numeroaselor anulări de zbor, vă rugăm să vă faceți propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă. Reprogramarea rezervărilor hoteliere nu mai poate fi făcută de către colegi”.