Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Sistemul de avertizare la Pasajul Unirii, suplimentat cu noi porți de presemnalizare

Noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise - ce vor fi corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip led - vor fi montate la cele două intrări în Pasajul Unirii.

Acestea, împreună cu porţile de gabarit cu semafor şi cu noua semnalistică la sol (înfiinţare de noi scuaruri şi de benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare), vor limita posibilitatea producerii unor incidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulaţiei în pasaj şi până în prezent, informează Agerpres.

În ceea ce priveşte sistemele care vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, adică la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului.

Aceasta va avea în componenţă camere video şi senzori electronici de înregistrare a depăşirii de gabarit. În cazul depăşirii limitei de înălţime, senzorii vor transmite informaţia către cea de-a doua poartă de presemnalizare, care va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porţii de gabarit. Poarta va purta, pe lângă semnele de limitare a înălţimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afişat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălţimea mai mare de 3,5 metri, precum şi traseul de urmat pentru a ieşi de pe benzile de intrare în pasaj.

După primele două porţi menţionate, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către nouă poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

Noua poartă, construită din metal

Nouă poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit.

În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue călătoria şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu-zis în poarta de gabarit.

Din punct de vedere structural, cele două porţi de gabarit aprobate din septembrie anul trecut vor rămâne la fel, acesta fiind standardul pentru acest tip de semnalizare rutieră.

Pe acelaşi sens de mers, în completarea acestor sisteme, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulaţie, vor fi trasate benzi rezonatoare şi vor fi înfiinţate benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componenţă lanţuri, camere video, senzori de măsurare a înălţimii şi panouri de informare de tip led.

Sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile va putea fi folosit şi în cazul unor posibile situaţii de urgenţă apărute în interiorul pasajului (incendii, inundaţii, accidente etc).

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE