A venit vara si odată cu ea, sezonul festivalurilor, care aduce outfituri unice si colorate.
Moda de festival este o piață în creștere, care produce piese ce valorează peste 307 milioane de dolari, anual. Printre participanții care dau trendul se numără Kendall Jenner, Hailey Biber și Kylie.
Coachella, Burning Man și Tomorrowland sunt printre cele mai cunoscute festivaluri la nivel internațional. Oamenii participă nu doar pentru muzică, ci și pentru atmosferă, dans și poate cel mai important, modă.
Piesele au devenit atât de căutate, încât în ultimii ani, brandurile de haine mass-market au început să scoată și colecții special create pentru sezonul festivalurilor.
Outfiturile sunt colorate, îndrăznețe si de multe ori, haute-couture
Anul acesta, la Coachella, Harry Styles a purtat o piesa care a uimit audiența: o salopeta din paiete, creată de casa de modă Gucci special pentru eveniment. Piesa a făcut furori pe social media, unde fanii au apreciat outfitul vedetei iar pe Tik Tok, hastagul #harrystylescoachella a adunat 31 de milioane de vizualizări.
Cunoscută pentru outfiturile spectaculoase de festival este și supermodelul Alessandra Ambrioso, care intră anual în topul celor mai bine îmbrăcate vedete de la Coachella.
Se poarta și paietele, lenjeria la vedere, fustele mini, cizmele cowboy si franjurii și outfiturile atipice cum ar fi... rochiile de mireasă și costumul de mire.
O parte importantă a outfiturilor purtate sunt si accesoriile: zeci de brățări, lanțuri, cercei mari, ochelari de soare și luminițe în păr. Că tot vorbim de coafuri, unul dintre trendurile de festival sunt împletiturile și codițele colorate și bentițele din pene.
Festivalurile virale pe social media
Un singur festival de muzică, Coachella atrage anual peste 250.000 de participanți, toți pasionați de muzica si fashion. Pe Tik Tok, hastagul #coachella are 4.3 miliarde de vizualizări.
La Burning Man, un festival din Nevada din mijlocul deșertului, participă anual peste 20.000 de persoane, iar biletele sunt sold out în doar câteva minute. Deșertul se transformă astfel într-un adevărat catwalk al outfiturilor îndrăznețe.
Perioada festivalurile este un moment in care consumatorii cheltuiesc mult mai mult pe haine: un raport american arata ca tranzacțiile cresc cu 173% in aceasta perioada, pentru brandurile care oferă piese funky.