Salonul auto de la Paris și-a deschis porțile luni, după patru ani de absență din cauza COVID. Cunoscut în rândul specialiștilor ca Salonul Mondial al automobilului, evenimentul a fost inaugurat de către președintele francez Emmanuel Macron care a vorbit despre un „sprijin puternic şi cât mai rapid posibil pentru industria auto europeană” în cursa cu China şi SUA.
La ediția din 2022 a Salonului auto de la Paris nu vor participa producători precum Volkswagen, BMW sau Ferrari. În schimb, sunt prezenți producători din Franța și China, într-un moment în care industria auto face o tranziție istorică spre motoarele electrice și se confruntă cu o lipsă de cipuri electronice, notează agenția AFP, citată de Agerpres.
Ediția din martie 2020 a Salonului auto de la Paris a fost anulată din cauza pandemiei COVID. Într-un context complicat pentru industria auto, cea de-a 89-a ediție a Salonului mondial al automobilului de la Paris este una cu o amploare redusă. În acest an, organizatorii se așteaptă la aproape 400.000 de vizitatori la expoziția care va dura șapte zile. Prin comparație, la ediția din 2018 au fost înregistraţi peste un milion de vizitatori pe parcursul a două săptămâni.
„Susţin cu tărie o preferinţă europeană în acest domeniu şi un sprijin puternic pentru industria auto...Americanii cumpără automobile americane şi derulează o strategie foarte ofensivă de ajutoare de stat. Chinezii îşi închid piaţa. Nu putem fi singurul spaţiu, cel mai ambiţios pe planul climatic, care consideră că nu este nevoie de o preferinţă europeană", a declarat preşedintele Emmanuel Macron.
Grupul Renault este singura marcă care mizează puternic pe Salonul de la Paris, la care va prezenta noul său model electric Renault 4, descendentul faimosului „4L”. Noul model va fi un SUV electric care va trona alături de noul Renault 5, la rândul său un automobil electric.
În interiorul grupului Renault, mărcile Dacia şi Alpine vor prezenta şi ele mai multe concepte futuriste.
Șeful grupului Renault anunță că francezii mizează și pe hidrogen
„Cu motorul său hibrid cu combustie alimentat cu hidrogen, Alpenglow ne proiectează în viitorul motorsportului sustenabil cu mai multă pasiune ca niciodată și în viitor ar putea fi o sursă de inspirație, de ce nu, pentru vehiculele de serie”, a declarat Luca de Meo, directorul executiv al grupului Renault.
De asemenea, start-up-ul francez Namx și-a prezentat SUV-ul cu propulsie pe hidrogen la Salonul Auto de la Paris. Mașina dispune de rezervoare detașabile de hidrogen.
De design-ul lui NAMX HUV s-a ocupat compania italiană Pininfarina. Cu o autonomie de 800 de kilometri, SUV-ul va fi disponibil în multe motorizări care pot dezvolta până la 550 de cai putere.
Potrivit oficialilor Pininfarina, NAMX HUV va avea un preț cuprins între 65.000 și 95.000 de euro. Mașina va fi lansată la sfârșitul anului 2025 și pot fi făcute precomenzi contra sumei de 1.000 de euro.
Stellantis prezintă primul Jeep electric
Cât despre grupul Stellantis, producătorii Peugeot, Jeep şi DS vor prezenta câteva noi modele, printre care se numără şi primul Jeep electric. De asemenea, Citroen şi-a prezentat conceptul durabil Oli în avanpremiera Salonului de la Paris.
Mărcile chineze sunt prezente la Salonul Auto de la Paris. Niciun producător german nu a venit la eveniment
Celelalte staruri ale Salonului de la Paris sunt mărcile chineze şi vietnameze de automobile electrice Ora, BYD sau VinFast, care s-au lansat toate în cucerirea pieţei europene.
În schimb, niciun producător auto german nu a făcut deplasarea la Paris. După ce în 2021 au investit milioane de euro în saloanele auto de la Shanghai şi Munchen, giganţii BMW şi Volkswagen au decis să zică pas, la fel ca şi filialele lor Mini, Seat, Bugatti sau Lamborghini.
Mercedes este singurul constructor german prezent la Paris dar nu în locul unde se desfăşoară Salonul mondial al automobilului. Constructorul de automobile de lux şi-a prezentat noul său SUV electric EQE la muzeul Rodin.
La rândul lor, constructorii auto japonezi şi sud-coreeni se remarcă şi ei prin absenţă. De asemenea, constructorul american Tesla lipseşte şi el, preferând să îşi organizeze propriile sale evenimente sau să îşi expună noutăţile în cadrul unor saloane de tehnologie, precum cel de la Las Vegas.
În acest context, marile nume din industria auto sunt înlocuite la Salonul mondial al automobilului de la Paris de giganţi din industria bancară, precum băncile franceze BNP şi Crédit Aricole, care îşi expun vehiculele pe care le propun pentru închiriere. Alte companii prezente la evenimentul organizat la Porte de Versailles sunt Netflix şi Lego.
Mondial de l'Auto or Paris Motor Show opened to media on Monday 17 October (2022) and will run until 23 October at Paris Expo Porte de Versailles convention centre.