Șoferii vor putea tranzita Piața Unirii doar pe deasupra pasajului Unirii, care se închide de duminică, timp de două luni. Începând de luni, 19 iunie, și până în septembrie se vor realiza lucrări de consolidare și creștere a siguranței.
În acest context, autoritățile au reconfigurat traficul rutier din zonă și recomandă următoarele rute alternative:
- Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. Mărășești - Bd Mircea Vodă - Bd. Corneliu Coposu - Bd. I.C. Brătianu;
- Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. Mărășești - Bd Mircea Vodă - Bd. Hristov Botev - Bd. Carol I - Piața Universității;
- Calea Victoriei - Spl. Independenței - Piața Unirii - Bd. Dimitrie Cantemir;
- Str. Buzești - Str. Berzei - Str. Vasile Pârvan - Splaiul Independenței - Bd. Libertății.
Zona va fi monitorizată de către polițiști din cadrul Brigăzii Rutiere, pentru ca traficul să se desfășoare în siguranță.
Polițiștii recomandă șoferilor să circule cu prudenţă, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte indicatoarele rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele, indicațiile și dispozițiile poliţiştilor rutieri.
Acesta va fi primul pasaj rutier din ţara noastră cu semnal GSM şi sistem de ventilaţie pentru extragerea noxelor, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, potrivit Agerpres.
Pasajul Unirii a primit "un verdict îngrijorător"
Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri şi o lăţime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit „un verdict îngrijorător” încă din 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat că se află „într-o stare avansată de degradare”.
Construcţia este încadrată în clasa stării tehnice IV - nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă „deficienţe serioase” la structura de rezistenţă, care pun în pericol viaţa a sute de mii de oameni din sectorul 4 şi nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de maşini.
Pentru remedierea în regim de urgenţă a problemelor de siguranţă constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului Bucureşti, pasajul a intrat în administrarea autorităţii locale.