Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Portul Constanța a înregistrat o creștere semnificativă la nivel european

Portul Constanța a înregistrat una dintre cele mai semnificative creșteri în rândul porturilor europene în 2022, potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Comparativ cu anul precedent, volumele de mărfuri manipulate în Portul Constanța au înregistrat o creștere de 15,2%, situându-se printre cele mai rapide creșteri din Europa.

În timp ce alte porturi europene au consemnat scăderi în cantitatea de mărfuri manipulată, portul Constanța a demonstrat o performanță impresionantă. Printre porturile cu cele mai semnificative scăderi se numără Pireu din Grecia (minus 8,8%), Bremerhaven din Germania (minus 8,6%) și Valencia din Spania (minus 7,1%).

Cu o creștere de 15,2%, Portul Constanța a contribuit semnificativ la totalul de 3,48 miliarde de tone de mărfuri manipulate în porturile Uniunii Europene în 2022.

Aceasta a reprezentat o creștere de 0,8% față de anul precedent (3,45 miliarde de tone). Este demn de menționat că pandemia a avut un impact semnificativ în 2020, cu o scădere de 7,3% comparativ cu 2019, dar anul 2021 a adus o redresare parțială, înregistrând un avans de 3,9%.

În ceea ce privește liderii în manipularea mărfurilor în Uniunea Europeană, Țările de Jos au continuat să fie cel mai mare transportator maritim de mărfuri în 2022. Porturile din Țările de Jos, cum ar fi Rotterdam, Amsterdam și Zeeland, au manipulat un total de 565 de milioane de tone de mărfuri, reprezentând 16% din volumul total al mărfurilor manipulate în UE în 2022.

Porturile Rotterdam (Țările de Jos - 427 milioane tone), Antwerpen-Bruges (Belgia - 254 milioane tone) și Hamburg (Germania - 103 milioane tone), situate pe coasta Mării Nordului, și-au menținut pozițiile de lideri în ceea ce privește greutatea brută a mărfurilor manipulate și volumul containerelor mari manipulate, contribuind cu peste o cincime (22,5%) la totalul UE.

Rolul portului Constanța

Portul Constanța este un punct cheie pe Coridorul de Transport Pan-European IV, conectând Europa de Vest la Europa de Est și la Marea Neagră. Acesta este alcătuit din mai multe terminale specializate, cum ar fi cele pentru containere, vrac solid, vrac lichid, mărfuri generale și pasageri.

Jocul său important în rețeaua de transport internațional a crescut în ultimii ani, consolidându-l ca unul dintre principalii actori din regiunea balcanică.Portul Constanța este cel mai mare port maritim din România și unul dintre cele mai importante din Marea Neagră și Europa de Est. Aici sunt câteva informații suplimentare despre Portul Constanța:

Acesta contribuie semnificativ la economia locală și națională prin generarea de locuri de muncă și facilitarea comerțului internațional.Este un hub strategic pentru industria petrolieră și chimică din zonă, facilitând exportul și importul de produse petroliere și chimice.

Probleme încă există

În perioada 27 – 29 noiembrie, Garda Națională de Mediu a desfășurat un control în premieră în Portul Constanța care a vizat activitățile economice ce pot afecta calitatea factorilor de mediu (aer, sol, apă) şi pot degrada ecosistemul marin al Marii Negre.

În acest context, 3 echipe de comisari din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul General au efectuat 11 acţiuni de inspecţie şi control cu caracter inopinat şi operativ la agenţi economici care desfăşoară activităţi cu posibil impact asupra mediului în Portul Constanța.

Urmare acestor acţiuni, au fost aplicate 5 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 320.000 lei precum şi o suspendare a activităţii unui agent economic pentru nerespectarea legislaţiei de mediu, respectiv lipsa actelor de reglementare din punct de vedere al protecţiei mediului, nerespectarea prevederilor actelor de reglementare deţinute, abateri de la regimul deşeurilor (lipsa unor spaţii special amenajate pentru stocarea deşeurilor).

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE