Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Porsche 911 va rămâne singurul model pe combustie din gamă. Planul constructorului german pentru electrificare

Porsche, constructorul german de automobile sport, vrea să-și electrifice treptat gama de modele în așa fel încât în anul 2030 mașinile electrice să reprezinte 80% din vânzările sale. De asemenea, are în plan să păstreze celebrul 911 drept singurul model cu motor pe combustie internă din portofoliul său, a anunțat miercuri un direct din cadrul companiei, citat de agenția Reuters.

Planurile Porsche sunt urmărite atent, inclusiv de organizațiile de mediu, în condițiile în care producătorul a investit în combustibili sintetici și a exercitat presiuni asupra Uniunii Europene pentru a permite vânzarea de mașini cu motoare termice și după anul 2035.

Constructorul german va electrifica prima oară SUV-ul compact Macan și ulterior va lansa variante electrice ale modelele sport 718 și Cayenne, care este cel mai bine vândut, a anunțat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums.

Celebrul model 911, care în anul 2022 a reprezentat 13% din vânzările Porsche, va fi singurul ce nu va beneficia de o versiune electrică, potrivit Agerpres.

”Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică şi vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie", a spus Karl Dums.

Reprezentantul companiei germane a menționat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice şi investiţiile în combustibilii sintetici sunt separate.

Combustibilii sintetici, nișa pentru modele exclusiviste

Combustibilii sintetici vor fi folosiți doar pentru modele de nișă din segmentul high-end, susțin analiști și experți din domeniul auto. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce s-au angajat să cheltuie 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.

La fel ca şi Porsche, constructorul italian de automobile sportive Ferrari a exercitat, la rândul său, presiuni în rândul oficialilor europeni pentru scutirea combustibililor sintetici, dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030.

Combustibilii sintetici au un preț ridicat

Mai mulţi constructori auto mici vor să vândă şi ei automobile cu performanţe ridicate care utilizează combustibili sintetici acelor clienţi care îşi permit să plătească preţul ridicat, de până la 10 lire sterline (12,90 dolari) pentru fiecare litru de combustibil sintetic.

Un exemplu sunt modelele Morgan Motor care sunt produse manual la o uzină din Malvern, Anglia, şi care se comercializează pentru 100.000 de dolari chiar dacă exteriorul automobilelor nu s-a schimbat foarte mult după cel de al doilea război mondial. Deţinut de fondul de investiţii Investindustrial, Morgan a produs aproximativ 600 de automobile anul trecut şi acum are de gând să se extindă pe piaţa din SUA. Directorul general Massimo Fumarola a spus că Morgan va lansa un model electric la finele acestui deceniu, însă mulţi clienţi vor un model cu motor pe combustie, alimentat cu combustibili sintetici, şi mult după 2035

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE